Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Věčný potížista a přítěž pro KSČM, píšou o Ransdorfovi ve Švýcarsku

  15:08aktualizováno  15:08
Kauza europoslance Miloslava Ransdorfa zaujala i zahraniční tisk. Případ se objevuje především na švýcarských, německých a slovenských webech. Zahraniční novináři kariéru 62letého politika označují za „seznam hříchů“ a Ransdorfa za hlupáka, který naletěl.

Europoslanec Miloslav Ransdorf na brífinku po jednání s vedením KSČM (8. prosince 2015) | foto:  Petr Topič, MAFRA

„Muž s dlouhým seznamem hříchů,“ tak uvádí Ransdorfovu kauzu titulek švýcarských novin Tagesanzeiger. Vzhledem k tomu, že českého europoslance zadrželi policisté v bance v Curychu, komentují případ i další švýcarské weby.

Ransdorfův pokus vybrat z banky stamiliony eur považují švýcarští novináři za absurdní. Europoslancovo vysvětlení celé kauzy je podle nich k smíchu, což prý potvrzují i slova českého prezidenta Miloše Zemana. Ten se nechal v neděli slyšet, že Ransdorf se snadno nechá napálit.

Kauza Ransdorf

Dlouholetý člen KSČM je podle Tagesanzeiger pro stranu spíše přítěží. Web zmiňuje Ransdorfovy známé skandály: autonehody, při kterých Ransdorf zranil v letech 2007 a 2014 dva lidi (o druhé nehodě čtěte zde), či dluhy, kvůli kterým se politikův byt a vila ocitly v exekuci (více zde)

Švýcarští novináři neopomíjejí ani incident s nizozemskou televizí, jejíž reportér Ransdorfa konfrontoval kvůli podvodům s prezenční listinou v Evropském parlamentu (více zde). Rozčilený politik tehdy na otázky reportéra neodpověděl a před kamerami ho odstrčil. Autor článku si proto klade otázku, proč se KSČM Ransdorfa ještě nezbavila.

Ransdorfovy kauzy si všímají také média na Slovensku. „I když je něco dostatečně známé, vždy se najde pár hlupáků, kteří naletí, a tak byznys může fungovat dál. Zdá se, že jedním z těch, kteří naletěli, je i europoslanec Miloslav Ransdorf,“ píše komentátor webu pravda.sk Marián Repa.

Zpráva o Ransdorfově zadržení přinesla i agentura Reuters, či německé weby Die Welt nebo Deutsche Welle. Českého komunistu líčí jako „experta na Karla Marxe a bývalého učitele filozofie, který mluví tuctem jazyků.“







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.