"Byla to chyba interpretace a vyvolává to zbytečné vášně. V žádném případě to není tak, že by třetinu Letenské pláně zabraly nájezdové rampy pro dálniční křižovatku. Bohužel náš pracovník, který se zasedání zastupitelstva zúčastnil, nebyl schopen tuto informaci podat," uvedl Petr Durdík z Útvaru rozvoje hlavního města. "Obrázek, který členové zastupitelstva dostali, ukazuje, jak to bude v podzemí, odkud budou na povrch vyjíždět pouze dvě krátké rampy. Všechno ostatní bude ukryto pod Letenskou plání, která zůstane zachována jako veřejné prostranství," dodal Durdík. Změna územního plánu, o které jednalo zastupitelstvo Prahy 1, se ve skutečnosti netýkala betonových nájezdů nad terénem, ale pouze změny směru jedné z výjezdových ramp z tunelu, protože územní plán schválený před rokem byl v této lokalitě z dopravního hlediska nevhodný. "To jsme zjistili při ověřovacích studiích v roce 1998, ale návrh územního plánu byl v takovém stupni projednání, že jsme už do něj nemohli potřebné změny zapracovat," řekl Josef Dvořák z firmy Satra, která tuto část městského okruhu projektuje. Podle něho musí městský okruh sloužit především jako tranzitní trasa pro vnitroměstskou dopravu. Avšak aby mohl tuto funkci plnit, musí se auta někudy do tunelů dostat a někudy také vyjet. "Čím více takových uzlů bude, tím lépe bude okruh se soustavou tunelů plnit svoji funkci, a tím bude i celý systém městského okruhu účinnější," řekl Dvořák s tím, že při stavbě tunelů pod Letnou vzniknou i podzemní garáže pro devět set vozů. Ludvík Šajtar z téhož projekčního ateliéru konstatoval, že výjezdové rampy z tunelu u Špejcharu může pokrýt i konstrukce pokrytá popínavou zelení. "Tunel se svými výjezdy ale rozhodně plochu zeleně na Letné nezmenší," řekl. |
- čtvrtek 20. července 2000