Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rampy povedou pod Letnou

  10:26aktualizováno  10:26
Letná - Složitá křižovatka na Špejcharu, mezi dvěma tunely budoucího městského silničního okruhu, bude v podzemí, a nikoli na povrchu. Zastupitelstvo první městské části v pondělí po bouřlivé diskusi nesouhlasilo s tím, že by zde mělo vyrůst betonové monstrum nájezdných a sjízdných ramp - takzvané dálniční brýle. Členové zastupitelstva přitom vycházeli z mylných informací a z nepřesně zhotoveného nákresu a ani zástupce útvaru rozvoje města nebyl schopen obvodním poslancům přesně vysvětlit, jak se věci mají.

"Byla to chyba interpretace a vyvolává to zbytečné vášně. V žádném případě to není tak, že by třetinu Letenské pláně zabraly nájezdové rampy pro dálniční křižovatku. Bohužel náš pracovník, který se zasedání zastupitelstva zúčastnil, nebyl schopen tuto informaci podat," uvedl Petr Durdík z Útvaru rozvoje hlavního města. "Obrázek, který členové zastupitelstva dostali, ukazuje, jak to bude v podzemí, odkud budou na povrch vyjíždět pouze dvě krátké rampy. Všechno ostatní bude ukryto pod Letenskou plání, která zůstane zachována jako veřejné prostranství," dodal Durdík.

Změna územního plánu, o které jednalo zastupitelstvo Prahy 1, se ve skutečnosti netýkala betonových nájezdů nad terénem, ale pouze změny směru jedné z výjezdových ramp z tunelu, protože územní plán schválený před rokem byl v této lokalitě z dopravního hlediska nevhodný.

"To jsme zjistili při ověřovacích studiích v roce 1998, ale návrh územního plánu byl v takovém stupni projednání, že jsme už do něj nemohli potřebné změny zapracovat," řekl Josef Dvořák z firmy Satra, která tuto část městského okruhu projektuje. Podle něho musí městský okruh sloužit především jako tranzitní trasa pro vnitroměstskou dopravu. Avšak aby mohl tuto funkci plnit, musí se auta někudy do tunelů dostat a někudy také vyjet. "Čím více takových uzlů bude, tím lépe bude okruh se soustavou tunelů plnit svoji funkci, a tím bude i celý systém městského okruhu účinnější," řekl Dvořák s tím, že při stavbě tunelů pod Letnou vzniknou i podzemní garáže pro devět set vozů. Ludvík

Šajtar z téhož projekčního ateliéru konstatoval, že výjezdové rampy z tunelu u Špejcharu může pokrýt i konstrukce pokrytá popínavou zelení. "Tunel se svými výjezdy ale rozhodně plochu zeleně na Letné nezmenší," řekl.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Čapí hnízdo
V kauze Čapí hnízdo čelí obvinění 11 lidí. Babiš je krok od nové imunity

V souvislosti s 50milionovou dotací na farmu Čapí hnízdo obvinila policie celkem 11 lidí. Dosud byla jistá pouze obvinění předsedy ANO Andreje Babiše a...  celý článek

Americký pěšák střílí po nepříteli v afghánské provincii Kunar (srpen 2011)
CIA pošle do Afghánistánu tajná komanda, budou lovit talibance

Americká ústřední zpravodajská služba (CIA) rozšiřuje své tajné operace v Afghánistánu. Do země posílá malé, specializované týmy, které mají spolu s...  celý článek

Náměstek primátora Ivan Langr.
Náměstek primátora Liberce Langr opustil Změnu, nechce poslouchat Korytáře

Další rána zasáhla „rozvádějící se“ libereckou vládu. A přišla přímo ze zastupitelského klubu Změny pro Liberec, která dosud měla co do počtu hlasů v radě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.