Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rampy povedou pod Letnou

  10:26aktualizováno  10:26
Letná - Složitá křižovatka na Špejcharu, mezi dvěma tunely budoucího městského silničního okruhu, bude v podzemí, a nikoli na povrchu. Zastupitelstvo první městské části v pondělí po bouřlivé diskusi nesouhlasilo s tím, že by zde mělo vyrůst betonové monstrum nájezdných a sjízdných ramp - takzvané dálniční brýle. Členové zastupitelstva přitom vycházeli z mylných informací a z nepřesně zhotoveného nákresu a ani zástupce útvaru rozvoje města nebyl schopen obvodním poslancům přesně vysvětlit, jak se věci mají.

"Byla to chyba interpretace a vyvolává to zbytečné vášně. V žádném případě to není tak, že by třetinu Letenské pláně zabraly nájezdové rampy pro dálniční křižovatku. Bohužel náš pracovník, který se zasedání zastupitelstva zúčastnil, nebyl schopen tuto informaci podat," uvedl Petr Durdík z Útvaru rozvoje hlavního města. "Obrázek, který členové zastupitelstva dostali, ukazuje, jak to bude v podzemí, odkud budou na povrch vyjíždět pouze dvě krátké rampy. Všechno ostatní bude ukryto pod Letenskou plání, která zůstane zachována jako veřejné prostranství," dodal Durdík.

Změna územního plánu, o které jednalo zastupitelstvo Prahy 1, se ve skutečnosti netýkala betonových nájezdů nad terénem, ale pouze změny směru jedné z výjezdových ramp z tunelu, protože územní plán schválený před rokem byl v této lokalitě z dopravního hlediska nevhodný.

"To jsme zjistili při ověřovacích studiích v roce 1998, ale návrh územního plánu byl v takovém stupni projednání, že jsme už do něj nemohli potřebné změny zapracovat," řekl Josef Dvořák z firmy Satra, která tuto část městského okruhu projektuje. Podle něho musí městský okruh sloužit především jako tranzitní trasa pro vnitroměstskou dopravu. Avšak aby mohl tuto funkci plnit, musí se auta někudy do tunelů dostat a někudy také vyjet. "Čím více takových uzlů bude, tím lépe bude okruh se soustavou tunelů plnit svoji funkci, a tím bude i celý systém městského okruhu účinnější," řekl Dvořák s tím, že při stavbě tunelů pod Letnou vzniknou i podzemní garáže pro devět set vozů. Ludvík

Šajtar z téhož projekčního ateliéru konstatoval, že výjezdové rampy z tunelu u Špejcharu může pokrýt i konstrukce pokrytá popínavou zelení. "Tunel se svými výjezdy ale rozhodně plochu zeleně na Letné nezmenší," řekl.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

Nový hangár na letecké základně v Čáslavi
NATO chválí letecké základny v Česku. Investuje do nich miliardy

Výtečné. Tak zní verdikt zvláštní inspekce z velitelství vzdušných sil NATO, která kontrolovala stav leteckých základen v České republice. Především letištní...  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.