"Nejlevnějším a pro budoucnost nejvýhodnějším řešením je stále ještě nehotový Temelín neprovozovat," uvedl Radko Pavlovec, pověřenec hornorakouské vlády Pavlovec. Provozovatel elektrárny, společnost ČEZ, se ke kampani zatím nevyjádřil.
Dosud investovaných sto miliard korun do výstavby Temelína je podle strůjců kampaně "nenávratně ztraceno" a zaplatit je musí zákazník při odběru elektřiny.
Dlouhodobý provoz elektrárny by podle nich vyžadoval další miliardové subvence na výrobu ztrátové exportní elektřiny, na výstavbu meziskladu pro radioaktivní odpad
a nutné odstranění bezpečnostních nedostatků.
"Ztráta za třicet let předpokládaného provozu by mohla dosáhnout další astronomické sumy 95 miliard korun," tvrdí Pavlovec.
Výrobu kampaně zajistily rakouské firmy Youngstaers a ComCom. Rakušany podle Pavlovce znepokojuje také to, že v současné situaci údajného nadbytku elektřiny na českém trhu zvažuje ministerstvo průmyslu a obchodu výstavbu dalších jaderných reaktorů.
To je podle něj důsledkem lobbystických tlaků na ministerstvo ze strany společností vydělávajících na této výstavbě.
Jedním z motivů na protitemelínských plakátech jsou peníze v tunelu. (30. června 2003) |