Pokud některá obyvatelka Jihlavy nemá práci a chtěla by se stát novou tváří v nočním klubu Lucie na předměstí, měla by si dobře pročíst inzerci v posledním čísle oficiálních Novin jihlavské radnice (NJR). Sehnat je není problém, přišly totiž zadarmo do schránky každé rodině v krajském městě.
Inzerát, v němž "zavedený noční klub" hledá nové tváře a nabízí i ubytování, je na dvaadvacáté stránce červnového vydání. "Když je to noční klub, tak je to asi jasné, jedná se o práci společnice," odpověděla žena, která zvedla telefon na čísle uvedeném v novinách.
Anonce z podobné choulostivé oblasti přitom není v NJR první, jiné se v městském listu objevily už dříve. Jihlavský primátor Vratislav Výborný, který je na titulní fotografii čísla s prezidentem Klausem, inzeráty většinou nečte a lákání "nových tváří" do nočního podniku si nevšiml.
"Nicméně inzeráty tohoto typu jsou pro radniční noviny jednoznačně nevhodné a budu se snažit o dohodu s vydavatelem. Současná smlouva totiž žádná omezení ve formě reklamy neobsahuje," uvedl Výborný.
Měsíčník vydává ve dvacetitisícovém nákladu firma Parola, jíž plynou veškeré příjmy z inzerce. Radnice, kterou Noviny jihlavské radnice stojí asi pětadvacet tisíc korun měsíčně, má s Parolou dohodnutý počet stran sloužících pro informace z města a počet stran věnujících se reklamě.
"Ten inzerát je na stránce, která není města. Na městskou by to v žádném případě nemělo přijít," uvedla Alena Šimůnková, která se stará o inzerci v radničních novinách. Podle ní zřejmě v tomto titulu žádná větší omezení "vhodnosti" pro inzerci nejsou.
V čele Paroly stojí Eva Krpálková, městská zastupitelka za ODS, jejímž členem je i primátor Výborný. Právě ona prý může rozhodnout o uveřejnění inzerátu. V úterý se ji nepodařilo zastihnout. Místo ní odpověděl Petr Klukan, jeden ze spolumajitelů Paroly: "Noční kluby jsou součástí podnikání, a pokud jsou povoleny, nevidíme důvod zakazovat jim inzerci v takové formě, v jaké byla zveřejněna."
Text ve zmíněné anonci je podle některých radních napsán tak, že se proti němu nedá nic namítat. Vedení města se zřejmě brzy s vydavatelem dohodne na pravidlech ohledně náplně reklam.