Podle studie, již nedávno vedení města dostalo na stůl, by totiž při budování objezdu v místě křižovatky ulic Vrchovecká a Novosady vzal za své jeden soukromý dům, navíc by stavba zasáhla do historického jádra, a tedy do památkové zóny. Nehledě na to, že kruhové objezdy by stály mnohem více peněz.
Jak potvrdil starosta města František Bradáč, rozhodne o přijatelném dopravním řešení městské zastupitelstvo. "Zatím posuzujeme zmíněnou studii proveditelnosti. Pak je věcí zastupitelů, jak investiční akci posoudí," uvedl Bradáč a dodal, že tato akce bude součástí návrhu rozpočtu na příští rok, který budou zastupitelé projednávat v polovině prosince.
Podle starosty je třeba obě blízko sebe ležící křižovatky řešit stejným způsobem. "Buď to bude vzájemně synchronizovaná světelná signalizace, nebo dva kruhové objezdy. U světel se počítá s takzvaným dynamickým řízením provozu. Ve vozovkách jsou snímače průjeznosti aut, podle nichž se upravuje interval průjezdu," vysvětlil starosta.
"Je pravda, že objezdy jsou efektní a bezpečné. Jsou však na druhou stranu i nesmírně nákladné. V našem případě by to znamenalo navíc výkup pozemků a demoliční náklady. Bylo by to však řešení na dalších dvacet let dopředu," dodal Bradáč. Kolik peněz navíc by kruhové objezdy stály, však radnice zatím neví.
Jiří Zachar, vedoucí městského odboru životního prostředí, míní, že by variantu kruhových objezdů mohly komplikovat také záměry některých investorů začít v daném místě s výstavbou. "Otázkou je, zda je vůbec technicky možné tam objezdy vybudovat. Naopak s variantou světel se počítá i v návrhu rozpočtu na příští rok," řekl Zachar.
Půl milionu korun už město investovalo do kabelového propojení obou křižovatek, dalších čtyřech a půl milionu je však ještě třeba. "Zatím to byla jakási příprava pro synchronizaci světel. Teď by bylo potřeba dodělat zbytek, tedy semafory, výložníky a přechody. Mám za to, že na zastupitele bude vyvíjen tlak, aby se světelné řešení přece jen realizovalo, a to hned v příštím roce," řekl Bradáč, podle něhož na to letos nebyly prostředky. "Kruhový objezd by sice situaci řešil s výhledem na dlouhou dobu dopředu, ovšem to řešení by se odkládalo na neurčito," dodal starosta.
Míra bezpečnosti, kterou by jednotlivá řešení zajistila, je podle Zachara zhruba stejná. "Kdo chce, vjede v rozporu s pravidly stejně do objezdu jako do křižovatky na červenou. Nižší bude možná rychlost, protože světla auto tak nezbrzdí jako kruhový objezd," míní vedoucí Zachar.
I on je přesvědčen, že zastupitelé uvolní peníze na světelnou signalizaci. "Kdyby dostaly zelenou kruhy, pak to znamená buď přidat hodně peněz, nebo zrušit všechno, protože čtyři a půl milionu korun nepostačí," uzavřel Zachar.