Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Radní Šteiner: Praha dává na dopravu víc než jiná města

  14:00aktualizováno  15:41
Praha zničené komunikace rekonstruuje postupně, léto je však nejideálnějším termínem pro rekonstrukce, řekl v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz radní pro dopravu Radovan Šteiner. Se čtenáři diskutoval i o příměstské železniční dopravě, či o dostavbě nových linek metra.

Radní Radovan Šteiner odpovídal čtenářům iDNES.cz | foto: Jiří Koťátko

Radní uvedl, že všechny opravy nebyly naplánovány pouze na prázdninové měsíce, nicméně připustil, že je to nejvhodnější doba. "A to nejen v Praze či v Česku, ale kdekoli na světě. Je to jednak z důvodů klimatických, kdy plynulost stavebních prací je opravdu nyní nejlepší, ale také z důvodu nižší dopravní zátěže a školních prázdnin," vysvětlil Šteiner.

ODPOVĚDI RADOVANA ŠTEINERA ČTĚTE ZDE

Většímu zapojení železnice do Pražské integrované dopravy brání podle radního špatný stav železniční infrastruktury. Nicméně už deset let do tohoto systému patří.

"Naštěstí je ve výstavbě tak zvané Nové spojení, tedy železniční tunely mezi Hlavním nádražím a Masarykovým nádražím na jedné straně a nádražími Libeň a Vysočany na straně druhé. Zhruba do roku a půl by tyto tunely měly být uvedeny do provozu a následně bude možné výrazně navýšit počet vnitroměstských a příměstských železničních linek," slibuje.

Naopak přidat další spoje do okrajových částí v rámci MHD magistrát neplánuje. "V okrajových menších čtvrtích není takový pohyb cestujících, aby bylo možné intervaly nějak výrazně zkrátit, aniž by finanční náročnost takového provozu neúměrně zatížila městský rozpočet," vysvětlil radní s tím, že už dnes Praha vydává téměř polovinu svého rozpočtu na dopravu, z toho převážnou část na dopravu veřejnou a dotuje systém MHD výrazně více než kterékoli jiné město v ČR nebo kterékoli srovnatelné hlavní město v rámci EU.

Třiatřicetiletý Radovan Šteiner (ODS) se dopravou zabývá už od roku 2002, kdy po komunálních volbách povýšil z předsedy finančního výboru na radního pro dopravu. Dlouholetému hráči v pražské komunální politice tak pod rukou protékají miliardy určené na dopravní stavby.

Po emigraci i maturita
Předloni politik své kolegy překvapil, když oznámil, že si po 12 letech dokončil středoškolské vzdělání. "Maturita mi chyběla, protože jsem v sedmnácti letech emigroval do Velké Británie, a střední školu tak nedodělal," vysvětloval zpoždění Šteiner. - více zde

Podle něj titul patent na rozum negarantuje. V Londýně prý pracoval v oblasti financí a zahraničních vztahů a absolvoval různé manažerské kurzy.

Z emigrace se vrátil v roce 1993. O pět let později byl poprvé zvolen do pražského zastupitelstva. Šteiner je zároveň radním městské části Praha 8, kde bydlí.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nový hangár na letecké základně v Čáslavi
NATO chválí letecké základny v Česku. Investuje do nich miliardy

Výtečné. Tak zní verdikt zvláštní inspekce z velitelství vzdušných sil NATO, která kontrolovala stav leteckých základen v České republice. Především letištní...  celý článek

Stavitel Antonín Zavada v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Pojišťovna za zničený kostel vyplatí 20 milionů a pomůže s dalšími náklady

Pojišťovna v případě vypáleného kostela v Třinci-Gutech uhradí zřejmě 20 milionů za zničenou stavbu, i náklady spojené s odstraněním trosek, úklidem požářiště...  celý článek

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.