Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Radní posílají 90 milionů na vybudování výtahu na Národní třídě

  18:59aktualizováno  18:59
Městská rada kývla na návrh uvolnit 90 milionů Dopravnímu podniku na výstavbu výtahu ze stanice metra na Národní třídě. Celkové náklady vestibulu se vyšplhají ke 186 milionům korun, informoval primátor Pavel Bém.

Bezbariérový přístup nebude platit Copa, ale Dopravní podnik. Vestibul metra přijde na 186 milionů. | foto: Communication Works

Stanice metra Národní třída se po vybudování výtahu stane přístupnou i pro vozíčkáře. "Vzhledem k technickým možnostem bude nástupiště této stanice spojeno s povrchem a vyústěním do ulice M. D. Rettigové dvěma na sebe navazujícími dvojicemi osobních výtahů," uvedl primátor.

První šachta sveze vozíčkáře nebo kočárky do chodby, která povede do vestibulu stanice. Tam si přestoupí do dalšího výtahu, který je zaveze k nástupišti stanice.

PODÍVEJTE SE, JAK BUDE VYPADAT NOVÝ VESTIBUL

Letos bude třeba na vybudování výtahu uvolnit 90 milionů. "Tuto částku navrhuje Rada uvolnit z přebytku hospodaření města z roku 2008," uvedl mluvčí magistrátu Jiří Wolf. Rozhodnutí radních musí ještě schválit zastupitelstvo.

BEZBARIÉROVÝ PŘÍSTUP DO METRA

Trasa A – Dejvická, Muzeum – A, Strašnická, Skalka, Depo Hostivař
Trasa B – Zličín, Stodůlky, Luka, Lužiny, Hůrka, Nové Butovice, Smíchovské nádraží, Florenc - B, Vysočanská, Kolbenova, Hloubětín, Rajská zahrada, Černý Most
Trasa C – Letňany, Prosek, Střížkov, Ládví, Kobylisy, Nádraží Holešovice, Vltavská, Florenc - C, Hlavní nádraží, Muzeum - C, Vyšehrad, Pankrác, Budějovická, Roztyly, Chodov, Opatov, Háje

Dopravní podnik už má územní rozhodnutí na vybudování výtahu, proti jsou ale památkáři. Nelíbí se jim, že je výtah příliš mohutný a znehodnocuje pohled na památky v okolí. Podle šéfa odboru kultury magistrátu Jana Kněžínka ale v tomto případě převažuje zájem veřejnosti výtah vybudovat.

Ve hře bylo několik variant vyústění výtahu, prošla ale jen tato, protože v ostatních případech byli proti vlastníci domů, které by stavba zasáhla.

Výtah bude součástí nově zrekonstruované stanice metra na Národní třídě. Kvůli ní tudy budou vlaky deset měsíců jen projíždět. Nepomohly ani petice nebo návrh, aby se vybudoval druhý vchod a stanice tak zůstala plně v provozu.

Nad stanicí vyroste multifunkční stavba Copa centrum za čtyři miliardy korun, která bude skrývat byty, kanceláře, pasáže s obchody nebo parkoviště pro 250 aut. Stavba by měla skončit po dvaceti měsících. Rekonstrukci vestibulu metra za 186 milionů ovšem neplatí Copa, ale Dopravní podnik.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bohuslav Sobotka a Pavel Bělobrádek sledují vystoupení Miroslava Kalouska při...
GLOSA: Čtyři roky vládní nudy a rekordní zájem o parlament

Do říjnových sněmovních voleb se přihlásilo v celé zemi 31 stran a hnutí, tedy asi o třetinu více než před čtyřmi lety. Proč ten zvýšený zájem o parlament po...  celý článek

Volební lídr ČSSD, ministr zahraničí Lubomír Zaorálek, a ministryně práce a...
Kdo nechce lidem platit slušnou mzdu, je darebák, prohlásil Zaorálek

Práce má motivovat, kdo to myslí vážně, měl by nás podpořit, hájil ministr zahraničí a volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek plán znovu navýšit minimální mzdu. A...  celý článek

Politolog a historik žijící v USA Igor Lukeš hostem diskusního pořadu Rozstřel.
Trump ohrožuje světovou bezpečnost, řekl historik Lukeš v Rozstřelu

Prezident Donald Trump záměrně polarizuje společnost, jak ukázal během svých dvou vystoupení k násilnostem ve virginském Charlottesville. Hlava USA zároveň...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.