Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rádio Limonádový Joe: dluhy a hádky o práva

  10:56aktualizováno  10:56
P r a h a - Rádio Limonádový Joe, které si od roku 1996 vybudovalo pověst ojedinělé stanice s netradičně vtipnými divadelními scénkami a inteligentními mystifikacemi, pokračuje s klesajícím počtem posluchačů, ale i ve sporech mezi dvěma tvůrčími skupinami. Bývalý ředitel Dušan Všelicha obviňuje nové vedení, že protiprávně užívá autorská díla původního týmu.

Svéráznou tvář stanice utvářela od počátku skupina umělců vedená ředitelem Dušanem Všelichou. Na podzim roku 1999 se stal novým šéfem zadluženého rádia, dluh činil dvacet milionů, Miroslav Pýcha a po sporech s ním se loni v září rozhodla Všelichova skupina rádio opustit. Některá média tehdy dokonce přinesla informaci, že vysílání rádia končí.

Zatímco Pýcha uklidňuje veřejnost prohlášeními, že nyní konečně naplňuje podmínky licence například vysíláním dvanácti procent mluveného slova denně, Všelicha je přesvědčen o tom, že k tomu využívá i nečestných způsobů.

"Pýcha se chová nehorázně," tvrdí bývalý ředitel. "Ve vysílání protiprávně používá záznamy programů, které naše parta vytvořila v prvních čtyřech měsících loňského roku. Jenže my jsme tehdy pracovali na základě autorských smluv, které nikdy nebyly naplněny. Nedostávali jsme od jeho společnosti honoráře, a přišli tak dohromady asi o čtvrt milionu korun!" stěžuje si.

Pýcha nepopírá, že ještě donedávna humorné scénky z roku 1999 z dílny bývalé tvůrčí skupiny pouštěl, ale podle svých slov k tomu měl oprávnění, což Všelicha považuje za lež.

Pýcha popisuje i zoufalou ekonomickou situaci rádia při svém příchodu do funkce.

"Na konci roku 1999 neměla společnost Barrandov FM, která rádio provozuje, prakticky žádný příjem z reklamy," konstatuje Pýcha, podle kterého je dokonce pravděpodobné, že byla stanice pod Všelichovým vedením rozkrádána.

"V té době vznikly statisícové dluhy u společností Intergram a OSA, zastupujících autorská práva umělců. Rádio nezaplatilo ani daň ve výši nejméně jednoho a půl milionu korun, celkově narostly od počátku vysílání až do mého nástupu závazky kolem dvaceti milionů korun," vypočítává Pýcha.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se problémem nezabývá.

"V tuto chvíli jsou naší prioritou problémy s televizí, takže se této malé rozhlasové stanici budeme věnovat až později," říká její předseda Martin Muchka.

Spory obou skupin kolem tohoto rádia však hned tak neskončí.

Všichni zainteresovaní se totiž upínají k licenčnímu řízení na frekvenci 90,3, kterou musí Limonádový Joe na konci roku opustit. Jedním z uchazečů je společnost Joe Media, založená Miroslavem Pýchou, dalším skupina okolo Dušana Všelichy, nazvaná Joe PR.

Co přitom oba konkurenti slibují? Že v případě úspěchu navážou na nejlepší tradice Rádia Limonádový Joe.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Předseda lidovců Pavel Bělobrádek po jednání celostátního výboru KDU-ČSL (18....
Peníze, které necháme rodinám, nikdo nevytuneluje, říká Bělobrádek

Máme své návrhy na pomoc rodinám s dětmi spočítané na šedesát miliard, říká předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek. „Tyto peníze zůstanou v rodinách, nikdo je...  celý článek

Na nákup vyrazí místní jedině s klíčem nebo čipem.
V Karviné uzavřeli blok domů v ghettu mřížemi, lidé chtějí být v bezpečí

Domy jednoho z vnitrobloků ve vyloučené lokalitě v Karviné obklopil plot a brány. Kdo tu nebydlí, ulicí G. Preissové už neprojde. Podle společnosti, která domy...  celý článek

O půlnoci vypršela aktivistům smlouva, podle které mohli centrum Klinika obývat...
Na Klinice zůstáváme i po lhůtě pro vystěhování, vzkázali aktivisté

Aktivisté z centra Klinika na pražském Žižkově oznámili, že v budově i nadále zůstanou. Tvrdí, že pokud by odešli, z domu by zůstala prázdná chátrající ruina,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.