Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

John: Já v televizi nelhal, Demagog.cz o mně neříká pravdu

  17:10aktualizováno  17:10
Bývalý ministr vnitra Radek John se pustil do médií, že o něm publikují lživá tvrzení. Souvisí to s nedávnou analýzou serveru Demagog.cz, který hodnotil Johnovy výroky v pořadu Otázky Václava Moravce. Analytici řekli, že exšéf Věcí veřejných neřekl ani jednou pravdu. John však svá tvrzení obhajuje jako pravdivá.

Ministr vnitra Radek John (VV) | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Server Demagog.cz posuzoval výroky, které zazněly 7. července v diskuzním pořadu České televize. John dopadl v analýze špatně, server napsal, že z pěti jeho faktických výroků v diskusi o boji s extremisty a stavu policie byly tři nepravdivé a dva zavádějící (více zde). Redakce se tehdy pokusila exministra vnitra kontaktovat, jeho telefon však byl nedostupný a nereagoval ani na SMS.

John se proti nařčení analytiků ohradil až nyní a na svém facebookovém profilu uvedl, že jeho výroky byly posuzovány špatně. Demagog.cz například řekl, že se John v pořadu chlubil rozprášením pravicových extremistů, přestože podle analytiků se tak stalo až po jeho odchodu z vnitra.

"Moje výroky o počtech policistů a o rozprášení extrémistů v roce 2010 vyhodnotili studenti serveru Demagog zcela nepochopitelně jako zavádějící. Jak jinak ale nazvat to, že v roce 2010 byl soud s osmi extrémisty za propagaci nacismu, potom soud s pachateli žhářského útoku v Ostravě, že policie se soustředila na koncerty neonacistických skupin, takže jejich organizátoři je téměř přestali pořádat?" napsal ve svém stanovisku John.

"Strach z trestně právního postihu ochromil v té době i další aktivity extrémistů," dodal John pro server iDNES.cz.

Exministr tvrdí, že stejně špatně byly posuzovány i jeho další výroky. Třeba ty o minimálním počtu policistů nebo o rozpočtu pro ministerstvo vnitra. "Vše lze najít na dohledatelných zdrojích. Například ve stenozáznamech z jednání vlády při schvalování rozpočtu  kde je výslovně uvedeno, že další roky bude rozpočet vnitra stoupat o půl miliardy ročně, což byl podmínka pro schválení rozpočtu pro rok 2011," řekl John.

John na Facebooku zároveň napsal, že mu server Demagog.cz slíbil, že se veřejně omluví. "Viděl jsem dopis a chystáme se jej zveřejnit s našim vyjádřením," potvrdil Kamil Gregor, jeden z expertů serveru.

"Nemyslím si, že se jedná o naše pochybení. Analýza může být dodatečně doplněna, pokud se zjistí nějaké další skutečností. Informace nám dodávají i další strany - jak politici, tak veřejnost. A ve výsledku se může stát, že dojde i ke změně hodnocení toho daného výroku," uvedl pro iDNES.cz Gregor.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.