"V reklamě je zobrazeno samoúčelné spojení, které může snadno připouštět výklad, že jde o brutální, rasistické výjevy v reklamě," soudí arbitráž. Sporné plakáty doporučila odstranit a další inzeráty netisknout.
Podle TV 3 však reklama jen symbolizuje strategii "infozábavy", přičemž boxer zastupuje zábavu a ozbrojení vojáci zase informace. Arbitrážní komise však soudí, že tohle spotřebitel z reklamy na první pohled nepozná.
"Proti rozhodnutí podáme protest," řekla mluvčí TV 3 Barbora Bělíková.
Arbitráž dospěla k závěru, že fotomontáž s bílými vojáky a černým boxerem na lopatkách poškozuje pověst reklamy jako takové a může snižovat důvěru spotřebitelů v ní.
Z podobného důvodu se letos postavila proti kampani Nadace na ochranu zvířat, která nechala vylepit billboardy se snímkem z kůže staženého zvířete.
Reklamní panel na TV 3 (13. června 2000) |