Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

V reportážích o uprchlících jsme neporušili zákon, brání se Prima kritice

  18:32aktualizováno  18:32
Televize Prima se ohradila proti kritice Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, podle které loni v březnu a dubnu porušila zákon v reportážích o iráckých uprchlících. Odmítla, že by do příspěvků dávala hodnotící komentáře, a uváděla tak diváky v omyl. Rozhodnutí rady považuje za nezákonné.

Prima čelí kritice RRTV za reportáže o iráckých uprchlících v Česku. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Prima podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) opakovaně zamíchala hodnotící komentáře do informací zpravodajského charakteru. Televize tehdy v rámci své hlavní zpravodajské relace informovala o kauze, v níž byla nařčena z manipulace se zpravodajským materiálem (více o případu čtěte zde).

Rada tvrdí, že provozovatel Primy prezentoval svá názorová stanoviska jako fakta, a diváci si tedy nemohli utvořit nezávislý názor. Prima se nyní brání, že ve výrocích hodnotové soudy nebyly. Pro své tvrzení má i důkazy, které ovšem rada při svém rozhodování podle televize ignorovala.

Výroky na Primě, které kritizovala RRTV:

  • „Kritici přitom tehdy tvrdili, že jsme reportáž nebo vyjádření George Batty zmanipulovali. Teď se ukazuje, že lidé skutečně stoprocentně spokojeni nebyli.“
  • „Máme si to vysvětlit tak, že v době natáčení naší reportáže byli uprchlíci spokojeni a svůj názor změnili až teď? Na to nám nedokázal nikdo odpovědět.“
  • „Naše televize se totiž po odvysílání původní reportáže, kde jsme jako první upozornili na to, že uprchlíci nejsou spokojeni s ubytováním v Česku, stala terčem útoku jiných médií a iniciativy HateFree.“

„FTV Prima tedy považuje předmětné upozornění na údajné porušení zákona za nezákonné, neboť je přesvědčena, že svými pravdivými reportážemi nenaplnila skutkovou podstatu žádného správního deliktu,“ uvedla v tiskové zprávě mluvčí televize Gabriela Semová.

Podle Primy by měla RRTV více přispívala k odstranění „ovzduší autocenzury, které bohužel v České republice ve jménu tzv. politické korektnosti sílí“.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání kritizovala také Českou televizi, která prý porušila zákon, když ve zpravodajství o amerických prezidentských volbách údajně nadržovala kandidátce Hillary Clintonové.

Proti tomu se ohradili v otevřeném dopise dva zástupci šéfredaktora zpravodajství ČT František Lutonský a Michal Kubal. „Vaše zdůvodnění vyvolalo mezi tvůrci a spolupracovníky pořadu rozhořčení a pocit nespravedlnosti, zejména kvůli účelovosti a zřejmé zaujatosti vaší zprávy. Nikdo z desítek lidí připravujících toto vysílání neměl samozřejmě sebemenší zájem na vyjadřování preferencí kteréhokoliv z kandidátů,“ uvedli v dopise (více čtěte zde).

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Syrský uprchlický tábor Zátarí v Jordánsku (7. prosince 2014).
Miliony z Česka na pomoc Syřanům v uprchlických táborech v Jordánsku

Další miliony korun z České republiky zamíří na pomoc Jordánsku, kde v uprchlických táborech žije dlouhodobě více než milion lidí. Ti utekli z válčící Sýrie....  celý článek

Doprava u vjezdu nového dálničního úseku D11 přes Kukleny v Hradci Králové je...
D11 stáhla kamiony ze „silnice smrti“, na kraji Hradce je klid před bouří

Dopravní situace v Hradci Králové-Kuklenách u vjezdu na nový úsek dálnice D11 připomíná klid před bouří. Podle místních je jen otázkou krátkého času, kdy ulici...  celý článek

(ilustrační snímek)
Povinná výbava je přežitek, míní poslanci. Ministerstvo však změny nechce

Hever, pojistky, rezervní žárovky či kolo. Na silnici jsou často k ničemu, ale když je v autě nemáte, dostanete pokutu. Česko je jednou z posledních zemí...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.