Etický kodex Rady totiž jasně říká, že: "Reklama nesmí ke svému působení využívat nositele veřejné autority (například politiky, představitele odborných medicínských a jiných společností), i když by oni sami se svým úplatným či bezúplatným působením v reklamě souhlasili."
Týden pak dala rada zadavateli reklamy Albertu Princi na to, aby se ke kontroverznímu plakátu vyjádřil. "Po těchto sedmi dnech se sejdeme znovu a rozhodneme, zda tento billboard porušil náš kodex a jestli například doporučíme, aby tento plakát byl stažen," říká jeden z členů a dodává, že výsledek hlasování je vzhledem k danému paragrafu jasný již dnes.
Rada nemůže stažení plakátu vymáhat právně - "silou" svých členů mezi které mimo jiné patří zástupci největší českých reklamních asociací, Česká televize, NOVA, Prima nebo i Česká pojišťovna a SAZKA však může jednou provždy říct, že účinkování politiků v komerční reklamě je u nás neetické.