Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vysílání Ovčáčkových tiskovek je na uvážení ČT, uvedla vysílací rada

  14:02aktualizováno  16:13
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání nevyhověla stížnosti kancléře Hradu Vratislava Mynáře. Ten nesouhlasil s tím, že Česká televize neodvysílala živě tiskovou konferenci mluvčího prezidenta Jiřího Ovčáčka. Podle předsedy vysílací rady Ivana Krejčího řešení Mynářovy stížnosti náleží Radě ČT.

Jiří Ovčáček, mluvčí prezidenta Miloše Zemana (4. 11. 2014) | foto:  Dan Materna, MAFRA

Na zamítnutí stížnosti upozornil server Lidovky.cz. „Pan Mynář se obrátil na špatnou instituci. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se nezabývá dramaturgií, hodnotíme pouze obsah vysílání z hlediska zákona,“ řekl iDNES.cz Krejčí.

„Každý provozovatel vysílá dle vlastního uvážení a to, zda něco odvysílá, či nikoliv, nespadá do naší kompetence,“ dodal předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV).

„Strohost odpovědi mě mrzí, ale s tím se nedá nic dělat. RRTV de facto jen konstatuje, že Česká televize neporušila zákon a že stížnost poskytla na základě zákona o svobodném přístupu k informacím Lidovým novinám. Nečekal jsem nic světoborného, ale na druhou stranu jsem předpokládal, že v zájmu a kompetenci RRTV je pracovat s podstatou stížnosti a aspoň si informace ověřit, “ řekl iDNES.cz Mynář.

Stížností se zabývá i Rada ČT. Ve vyhovění Mynář nevěří

Mynářovu stížnosti RRTV projednala na zasedání v polovině dubna. Následně jej odkázala na Radu ČT. Na ni se kancléř obracel už na začátku dubna, kdy psal i vysílací radě (více čtěte zde). „Odpověď na stížnost připravujeme, ještě jsme ji ale neprojednali,“ sdělil předseda Rady ČT Jaroslav Dědič.

Ani u odpovědi Rady ČT ale kancléř nedoufá v to, že by se stížností uspěl. „Nečekám, že by padla na úrodnou půdu,“ domnívá se vedoucí kanceláře prezidenta.

Podle něj proto bude čistě na ČT, zda tiskovky bude dávat živě, či nikoliv. „Pokud nenajdu zastání u RRTV či Rady ČT, předpokládám, že ČT bude postupovat tak jako dosud. Tedy že tiskovou konferenci odvysílá jen tehdy, bude-li se jí chtít, Přikázat jim to, bohužel, nemůžu,“ podotkl Mynář. 

Koho jiného by měla ČT dávat než prezidenta? ptá se Mynář

Kancléř si na ČT stěžoval poté, kdy nezařadila do živého vysílání jednu z pravidelných Ovčáčkových tiskových konferencí (více čtěte zde).

Televize tehdy uvedla, že tiskovku nevysílala živě, protože Hradem nebyla avizována žádná důležitá sdělení, ale jen souhrn agendy uplynulých dnů. Část záběrů s tvrzením mluvčího televize zařadila do svého vysílání ze záznamu.

Podle kancléře neodvysíláním konference porušila zákon, protože nenaplnila poslání veřejnoprávní služby. Mynář je podle Lidovek.cz přesvědčený, že „pokud ČT odmítá informace prezentované tiskovým mluvčím prezidenta republiky do vysílání zařadit, nelze (...) dospět k jinému závěru, než že v těchto případech ČT odmítá poskytovat službu veřejnosti, k jemuž poskytování byla zákonem zřízena“.

„Koho jiného by ČT měla dávat než právě pana prezidenta republiky? A jestli je to on sám nebo jeho poselství sdělené ústy mluvčího, to už je v principu jedno. Pan prezident něco sděluje svým voličům a občanům a toto by mělo být prioritou, protože není moc významnějších veřejných činitelů, než je pan prezident,“ řekl iDNES.cz Mynář.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.