Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hejtman se prohání Libercem na elektrokole. Jsem svobodný, libuje si

  8:23aktualizováno  8:23
Pro vyřizování pracovních povinností po Liberci se hejtmanovi Martinu Půtovi báječně osvědčilo elektrické kolo. Pohled na člověka v obleku a s helmou na hlavě je trochu bizarní, nicméně Půta dokazuje, že na konvence a zdání důležitosti příliš nedá.

"Zatímco cesta autem i s parkováním trvá někdy i půl hodiny, na kole tam jsem za pět minut," pochvaluje si Půta | foto: Bořivoj Černý, MAFRA

"Kvůli popularitě to určitě nedělám, protože jsem populární dost," směje se dvačtyřicetiletý hejtman. Naráží tím na skutečnost, že se v zatím posledním hodnocení popularity hejtmanů umístil na prvním místě a současně dává najevo, co si o tom myslí.

Poprvé si hejtman a celé vedení Libereckého kraje vyzkoušeli elektrické kolo na výjezdním zasedání rady kraje, které se konalo na jaře v bývalém vojenském prostoru Ralsko.

Členové rady objížděli na normálních bicyklech část prostoru, kde po roce 1968 žilo deset tisíc sovětských vojáků.

"Někdo nám tam kolo vnutil. Líbilo se mi to, protože člověk jen tak přišlapuje a nezpotí se. Napadlo mě, že by se dalo využít pro jízdy po městě," říká Půta.

Podle něj je doprava po Liberci časově náročná, ale především je zde problém s parkováním. Cesta z krajského úřadu na magistrát sice trvá jen deset minut, ale stejný čas stráví řidič hledáním parkování.

"Výhodou elektrokola je, že zatímco cesta autem i s parkováním trvá někdy i půl hodiny, na kole tam jsem za pět minut," vysvětluje Půta.

Jako další důvod uvádí, že se během dne dostane na čerstvý vzduch, potkává se s lidmi a netráví většinu času ve služebním autě. "Člověk se cítí na kole svobodnější, je to spojení příjemného s užitečným," dodává.

Nové vedení Libereckého kraje ušetřilo od začátku letošního roku na veřejných zakázkách téměř 66 milionů korun, dalších třiatřicet milionů úspor přinesly nákupy energií na komoditní burze. Šetřit chce kraj i na vozovém parku.

"Chystáme se vyměnit dvě staré Škody Superb za dvě nové octavie, které budou mít poloviční provozní náklady," řekl ekonomický náměstek hejtmana Marek Pieter.

Elektrokolo v tomto smyslu žádné úspory, mimo těch časových, nepřináší. Na otázku proč kraj nekoupil obyčejné kolo, které by stálo pětinu elektrického, má hejtman jednoduché vysvětlení.

"Mně by šlapání nevadilo, ale při mé váze bych se musel před každým jednáním osprchovat."

Nové kolo není určeno jen pro hejtmana, stojí v garáži krajského úřadu a půjčit si ho může ke služebnímu účelu každý zaměstnanec.

"Počkáme, jak se to vyvine, jak bude využívané. Do budoucna ale počítáme s nákupem dalších tří až čtyř. Krajské instituce jsou hodně po Liberci rozstrkané a elektrokolo je pro tento účel ideální dopravní prostředek," míní Půta.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.