Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pusťte mě ve zprávách, volal Fico do televize

  11:28aktualizováno  11:28
Slovenský premiér Róbert Fico v úterý šokoval vedení veřejnoprávní televize. Volal totiž do zpravodajství STV, aby jejímu šéfovi vyjasnil, jak by měl ve zprávách vypadat příspěvek o jeho cestě do Itálie, píše deník SME. Zároveň mu vysvětloval svoji představu veřejnoprávnosti.

Slovenský premiér není spokojen se zpravodajstvím STV. Ilustrační foto. | foto: David W. CernyReuters

"Byl jsem překvapený," komentoval pro SME nečekaný telefonát Roland Kyška, šéf zpravodajství STV.

Ještě před večerními zprávami mu prý zazvonil telefon. Na druhém konci se ozvala premiérova mluvčí Silvia Glendová. Šéfredaktorovi vyčetla, že STV naprosto ignorovala Ficovu návštěvu Itálie. Nelíbilo se jí, že televize na jih Evropy neposlala štáb.

"Když jsem se jí snažil vysvětlit, že příspěvek připravujeme, ale že jsme se o cestě dozvěděli pozdě, vzal telefon do ruky premiér Fico," popisuje Kyška.

"Řekl mi, že jsme placení z peněz koncesionářů, a že jako veřejnoprávní televize musíme o podobných věcech, jako je jeho služební cesta, informovat. Ať prý do zpráv dáme třeba fotky a nějak to uděláme," vysvětlil šéf zpravodajství. "Později dokonce požadovali, abychom odvysílali alespoň telefonický rozhovor."

Kyška tvrdí, že příspěvek o Ficově návštěvě chtěli odvysílat navzdory telefonátu. Záběry se prý televize snažila získat v rámci výměnné sítě od italských kolegů. Ti se ale o slovenského premiéra nezajímali.

Nové vládě se zprávy televize nelíbí
Slovenská televize se s tlaky ze strany Ficovy vlády potýká dlouhodobě. Premiérova mluvčí Glendová už dříve psala do STV kritickou SMS. Bezprostředně po sestavení vlády si odvysílaný příspěvek s reportérem telefonicky vysvětloval i Ficův stranický kolega a ministr kultury Marek Maďarič.

Práci veřejnoprávních médií nedávno kritizovala i Anna Belousovová, místopředsedkyně nacionalistické SNS. "Ve zpravodajství se do vlády, která ještě nezačala pořádně pracovat, neobjektivně doslova kope," stěžovala si podle SME na tiskové konferenci.

Předsedkyně Slovenského syndikátu novinářů Zuzana Krútková zdůrazňuje, že politik nemá právo volat šéfredaktorovi kvůli příspěvku.

"Myslím si, že žádné zpravodajství - veřejnoprávní, či soukromé - by nemělo být ovlivňováno politiky," souhlasí Kyška. "Současný vládní aparát si bohužel pod veřejnoprávností představuje určitou dávku servility."

Stěžovali si i Paroubkovi lidé
Neblahé zkušenosti s politiky mají i česká média.

Loni v prosinci si například šéf Úřadu vlády Ivan Přibyl stěžoval u vedení České televize na obsah pořadu Bez obalu. Nelíbilo se mu, že tvůrci pořadu satiricky komentovali schůzku premiéra Jiřího Paroubka s exprezidentem Václavem Havlem. Televize následně pořad zrušila. - více zde

Pouhých pár měsíců poté se stal obětí autocenzury Českého rozhlasu moderátor Aleš Cibulka. Provinil se tím, že v pořadu Host do domu nezarazil zpěvačku Yvonne Přenosilovou, když v živém vysílání prohlásila, že "Paroubek si tak trošku hraje na Mussoliniho". - více zde

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Finští policisté hlídkují před hlavním nádražím v Helsinkách poté, co ve městě...
Ve finském Turku pobodal muž několik lidí, dva zemřeli

Dva mrtvé a šest zraněných si v pátek vyžádal útok ve městě Turku na jihozápadě Finska. Muže, který se na lidi v centru města vrhl s nožem v ruce, policisté...  celý článek

Stephen Bannon, vrchní poradce prezidenta Donalda Trumpa
Hlavní stratég Bannon v Bílém domě končí, potvrdila mluvčí spekulace

Tým amerického prezidenta Donalda Trumpa opouští další člen. Hlavní stratég Bílého domu a někdejší šéf Trumpovy volební kampaně Steve Bannon v pátek skončí ve...  celý článek

Stoupenci Jarosława Kaczyńského si ve Varšavě připomínají leteckou tragédii u...
Polská vláda krotí soukromá média. Chce, aby psala v národním zájmu

Polská vláda se chystá zavést nová pravidla pro kontrolu mediálního trhu, která by některé zahraniční vlastníky mohla přimět k odchodu ze země. Omezení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.