Podle Papeže by lidé měli cestovat s tím, s kým už v minulosti udělali dobrou zkušenost.
Sledovat způsob nabídky zájezdů. "Kdo prodává s velikými slevami a vpodstatě už nic jiného než prodeje na poslední chvíli a až podezřele levně, má nějaké potíže - buď nemá obsazené kapacity, nebo nemá dostatek hotovosti a potřebuje rychle hotovost získat atd.," připomíná.
Další rada zní: Vyžadujte cestovní smlouvu a prověřte, zda je vypsána na společnost, se kterou jednáte a o které si myslíte, že je pořadatelem zájezdu.
Dbejte na to, aby vám bylo sděleno jméno hotelu, vyžadujte certifikát pojišťovny, vnímejte rozpory - a ptejte se, ptejte se, ptejte se, nabádá.
Lidé doplatili na liknavost úřadů
Na tři sta lidí totiž nechala na holičkách CK Harmonie Medical. Vypravila je do Chorvatska, aniž pro ně zajistila ubytování a jídlo. Klienti, většinou důchodci, spali na zemi na chodbách hotelu.
Ministerstvo pro místní rozvoj obdrželo od pojišťovny koncem loňského roku oznámení, že CK Harmonie Medical neuzavřela zákonné pojištění proti následkům úpadku.
Případ se tedy dostal do rukou Živnostenského úřadu v Opavě, kam cestovka spadá. Tento úřad cestovní kanceláři koncesi odebral. Nadřazený krajský úřad však jeho rozhodnutí zrušil. Více čtěte ZDE.
Pokud nenajdete informaci o některé CK na www.mmr.cz a máte podezření, že se jedná o podobný případ jako u Harmonie - máte jen jednu jedinou možnost. "Navštívit místně příslušný živnostenský úřad a zeptat se na tomto úřadě na to, zda Vámi prověřovaná CK má platnou koncesní listinu (a tím pádem také platné pojištění !!!)," radí člen Asociaci cestovních kanceláří.
Vyžadujte tuto informaci a v případě, že Vám ji nebudou chtít sdělit, stěžujte si na ně, dodává. "Oni totiž mají v rukou ty nejčerstvější informace a povinnost dbát na dodržování živnostenského zákona!"