Jejím nejvýznamnějším členem je společnost Heinz - PMV, která vyrábí domácí sunar. "Nestlé i Nutricia tady běžně prodávají mléčnou kojeneckou stravu za nižší cenu než v západní Evropě," tvrdí marketingový šéf Heinzu - PMV Roman Straka. Sunar se prodává obvykle za necelých sedmdesát korun, výrobky Nestlé a Nutricia jsou až o deset korun levnější. Společnosti Nutricia a Nestlé Food, které kojeneckou stravu dovážejí, se však nařčení z dumpingových cen brání. "V žádném případě neprodáváme své zboží pod výrobními náklady," říká finanční ředitel Nutricie Ivan Vodička. Podle něho se společnost přizpůsobuje možnostem tuzemských spotřebitelů, a proto jsou ceny jiné než v Evropské unii. "Cenová úroveň České republiky je nižší než v západní Evropě a tomu zkrátka odpovídá i naše cenová politika," dodává Vodička. Pokud se potvrdí, že výživa je dovážena za dumpingové ceny, může ministerstvo uvalit na zboží dodatečné clo. Jeho výše není přesně stanovena a určuje se až podle konkrétního případu, ojedinělé však není ani stoprocentní clo. Ministerstvo počítá, že řízení jen tak neskončí. "Protože je to vůbec první takové šetření, varovali nás i odborníci ze západní Evropy, že dobu trvání odhadují až na jeden rok," říká Straka.
- pátek 4. září 1998