Vozovna byla otevřena 24. října 1909 a sloužila devadesáti vozům, později byla zvětšena až pro 155 tramvají a po zavedení trolejbusové dopravy v Dejvicích tu odpočívaly také trolejbusy.
To však není jediné výročí, které Dopravní podnik na konci října slaví. Je tomu také právě 102 let, co se na pražských kolejích objevila první tramvajová linka označená číslem.
První číslo měla linka 5
Před rokem 1907 byly v ulicích vídány tramvaje označené písmenem, ještě předtím u původních linek koňské dráhy se jednotlivé spoje označovaly barevnými čtverci nebo terčíky. Jako první začala být číslem označována linka 5.
Jedničku získala okružní vinohradsko-pražská linka, pod číslem 10 jezdila původně petřínská lanovka.
V souvislosti s tramvajovou historií se hodí připomenout i jednu téměř zapomenutou cestovní "tradici". Šlo o vybírání potravní daně ve vozech hromadné dopravy, které překračovaly hranice Prahy.
Prahou bylo totiž ještě v první čtvrtině dvacátého století jen Nové a Staré Město, Malá Strana a nejbližší čtvrti. Vinohrady, Žižkov, Smíchov, Karlín, Libeň a další oblasti byly samostatnými městy.
Potravní daň se vybírala na takzvané potravní čáře - na hranicích obcí v místech nazývaných mezi lidmi městiště.
Kontrola se nedělala jen u chodců nebo projíždějících automobilů. Naopak pasažéři v tramvajových vozech ji pocítili.
Máte něco k proclení? Tak vystupte z vozu
Cestující, kteří měli něco k proclení, v tomto místě vystoupili a po vyřízení mohli pokračovat na stejnou jízdenku dalším spojem, jinak bylo v těchto zastávkách nastupování i vystupování zakázáno.
Daňové hranice se nekryly úplně přesně s hranicemi měst, například Holešovice a Libeň byly i po připojení k Praze mimo pražský daňový obvod.
Výběrčí místa na tramvajových tratích byla například v Sokolovské ulici u dnešní zastávky Florenc, v Křižíkově ulici u Městského muzea, v Hybernské před Bulharem, v Bolzanově ulici, u Národního muzea v úrovni Vinohradské ulice či na náměstí I. P. Pavlova.
Při vzniku Velké Prahy v roce 1924 byly do pražského daňového obvodu zahrnuty i některé přilehlé obce, čímž bylo cestování tramvajemi značně ulehčeno.
Daň komplikovala provoz autobusů až do roku 1942
Později pak daň komplikovala jen nově vznikající autobusovou dopravu, která zajížděla i do tehdy vcelku odlehlých obcí, které jsou dnes už součástí metropole.
Výběrčí daní zasahovali do plynulého provozu městské hromadné dopravy až do května roku 1942, kdy byla potravní daň zrušena.