Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

První kolo tendru o LET Kunovice končí

  15:12aktualizováno  15:12
Kunovice - První kolo výběrového řízení o LET Kunovice, který je půl roku v konkursu, končí. Zároveň s tím se sníží počet zájemců o koupi tohoto výrobce letounů. Některé firmy totiž nezaplatí požadovanou několika milionovou kauci. Firmy, které kauci zaplatily, se tak v další částí výběrového řízení budou moci seznámit se stavem LETu Kunovice. Budou moci prostudovat veškeré dokumety. Kauci už například zaplatil otrokovický výrobce cvičných letedal Moravan.

Moravan Otrokovice je zatím jedinou českou firmou ze sedmi zájemců o koupi LETu, který složil kauci.

"Zhruba týden už děláme v LETu zevrubnou prohlídku a audit," potvrdil obchodní ředitel Moravanu Tomáš Štefánek.

Správkyně konkursu LETu Zlatava Davidová tvrdí, že má informace, podle nichž budou i další firmy skládat kauci a dělat prohlídky. "Dokonce se ozvali další tři zájemci, z toho jeden ze Švýcarska a jeden z Korey. Pro ně je však již pozdě, protože první kolo výběrového řízení skončilo 23. dubna," poznamenala Davidová.

Mezi zájemci o LET je Američan Glenn Kirbo, kunovická firma Evektor-Aerotechnik, která se specializuje na vývoj letounů, nadnárodní koncern EADS, který vyrábí stíhací letouny Eurofighter a také vlastník práv na nákladní letoun Loadmaster, na jehož vývoji se v Letu pracuje, americká společnost GATX.

GATX spolupracuje s výrobcem stíhaček Gripen, společností BAE Systems. "Tým Gripen spolupracuje s celou řadou společností na vývoji zákaznických modernizačních programů pro letoun L 410 vyráběným Letem Kunovice," potvrdila Magdalena Hortová z agentury Best Comminications Group, která koncern BAE Systems zastupuje.

Do konce června  má vytvořen užší výběr z přihlášených firem, z nichž jedna nakonec bude vybrána jako vítěz tendru.

"Věřím, že bude vybrán správný zájemce a v létě by se mohla uzavřít kupní smlouva. I když jednání budou ještě dlouhá a budou se řešit různé drobnosti," míní Davidová.

LET je v konkursu od 24. října 2000 a návrh na něj podala americká firma Pan Pacific Airways, pracovníci frimy, státní Konsolidační banka a pak se připojil i Výzkumný a zkušební letecký ústav Praha.

LET je výrobcem malých dopravních turbovrtulových letounů L410 a L420, jednomístných a dvoumístných kluzáků L23 a L33 a subdodavatelem pro leteckou i neleteckou strojírenskou výrobu.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Nanesená vrstva v místě, kudy v minulosti protékala řeka Labe v původním korytu.
V trase budoucí D35 jsou až dvoumetrové naplaveniny, přitekly z Krkonoš

Archeologové pracující na výzkumu v trase budoucí dálnice D35 u Opatovic nad Labem zjistili, že kácení stromů v oblasti Krkonoš mělo za následek masivní nánosy...  celý článek

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.