Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jsou pohodlní a nepomůžou. Průzkum potvrdil, že lidé nedůvěřují mladým

  17:03aktualizováno  17:03
Nedůvěra lidí v mladou generaci je v Česku stále vysoká. Téměř polovina lidí starších 30 let si myslí, že se mládež zajímá jen o vlastní pohodlí a není ochotná pomáhat. Přibližně polovina lidí tvrdí, že se mladá generace sice občas zapojuje do dobročinných projektů, dělá to ale jen pro svůj prospěch.

Ilustrační foto | foto:  Dan Materna, MAFRA

Pět procent lidí věří, že se mladí zapojují do prospěšných činností dobrovolně a nezištně. Vyplývá to z průzkumu, který vypracovala agentura Ipsos pro Nadaci O2.

Zatímco 79 procent respondentů nad 30 let v průzkumu řeklo, že by mladí nejraději jen seděli u počítače, hráli hry a bavili se na sociálních sítích, pouze třetina lidí do 29 let to potvrdila. Pětina mladých naopak uvedla, že se ve volném čase raději věnuje kreativní tvorbě. V průzkumu jim to ale věřilo jen 0,6 procenta lidí starších 30 let.

Agentura Ipsos Instant Research se v březnu 2017 ptala 630 lidí v ČR, které rozdělila do dvou skupin podle věku. Naprostá většina těch starších (98 procent) se domnívá, že mladí by nejraději svůj volný čas věnovali pouze zábavě a nemají zájem o charitativní aktivity.

Více než polovina dotázaných do 29 let uvedla, že by se chtěla do charity zapojit, jen neví jak. Řada z nich uvedla, že jim chybí čas (49 procent) nebo peníze (30 procent). Aktivně se nejrůznějšími způsoby ve svém okolí snaží pomáhat 13 procent mladých lidí a 17 procent se těmto aktivitám věnuje občas.

Mladí lidé pomáhají hlavně za pomoci sociálních sítí

„Mladí lidé, se kterými se setkávám, ať už při práci či v osobním životě, rozhodně nejsou pasivní,“ řekla ředitelka nadace Anna Kačabová. Způsoby, jak pomáhat, hledají například na internetu, kde vytvářejí facebookové skupiny pro lidi se stejným smýšlením. Zapojují se také do projektů, ve kterých pomáhají třeba rodinám s handicapovanými dětmi nebo se věnují životnímu prostředí, dodala.

Velká část lidí ve věku mezi 15 a 29 lety bude do roku 2025 patřit k populaci v produktivním věku. Postupně k nim bude přibývat i takzvaná generace Z, což je název pro skupinu lidí narozených od poloviny 90. let do současnosti.

„Tato generace bývá někdy označovaná jako internetová, protože její příslušníci nezažili dobu bez internetu, přesto ale právě respondenti ve věku 15 až 19 let měli v našem průzkumu největší zájem o kreativní tvorbu ve volném čase,“ dodala Kačabová. Bylo jich 28 procent. V generaci jejich rodičů, tedy ve věku od 30 do 46 let, jim to ale v průzkumu nevěřil nikdo.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Policisté se zaměřili na motorkáře, rozdávali jim reflexní šle

V pražské Zbraslavi se v pátek odpoledne zaměřovali dopravní policisté na motocyklisty. Společně se zástupci Besipu jim rozdávali reflexní šle. Cílem akce bylo...  celý článek

Narozena v roce 1915. Marie Kuncová navštěvuje zájmové kroužky, luští křížovky...
MF DNES: Vzniká silná generace Čechů: lidé nad 85 let

Češi se dožívají vyššího věku. Rychle přibývá lidí starších 85 let. Podle demografů jich za dvacet let bude přes půl milionu.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Příští týden se citelně ochladí, denní teploty klesnou až na 20 stupňů

Do poloviny srpna bude chladnější počasí, než je v tomto období obvyklé. Očekávat lze i častější dešťové srážky. Poslední červencový týden by přes den mělo být...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.