"Některé opravy připravujeme už velmi dlouhou dobu, ale nemohli jsme je zahájit vzhledem k akcím, které byly přednější. Pokud se například opravuje Čechův most, nejsme současně schopni rekonstruovat Karmelitskou ulici. To má logické dopravní návaznosti," uvedl generální ředitel Dopravního podniku Milan Houfek s tím, že se na opravu tramvajové tratě připravuje dopravce už pět let a například před rokem její rekonstrukci odložil proto, že by nebylo dobré rozkopat Malou Stranu v době, když byla Praha Evropským městem kultury roku 2000. "Tato tramvajová trať ovšem opravu nutně potřebuje, protože je zde velmi nekvalitní podloží kolejí. Každoročně jsme proto museli na deset dní přerušit provoz a podloží pod kolejemi dát do pořádku. Letos proto opravíme úsek od Újezda po Hellichovu ulici," dodal.
V létě čeká cestující rozsáhlá změna tras tramvají, protože Dopravní podnik bude v červenci a srpnu vyměňovat koleje na tramvajové křižovatce na Strossmayerově náměstí.
V druhé polovině roku pak začne dopravce rekonstruovat tramvajovou trať na Černokostelecké ulici od strašnické smyčky až k ústředním dílnám Dopravního podniku. Termín opravy dopravce ještě neurčil, ale počítá s tím, že rekonstrukce potrvá téměř pět měsíců.