Českou stranu zastupoval senátor a starosta města Telče Václav Jehlička, Rakousko reprezentoval národní rada parlamentu Rakouské republiky a starosta města Kautzen Erwin Hornek. "Myslím, že šance na obnovu trati je nyní skutečně větší, protože se nám konečně podařilo dostat k jednacímu stolu představitele spolkových rakouských drah i rakouské spolkové ministerstvo dopravy, které zatím stálo stranou jakýchkoli aktivit ohledně obnovení trati," řekl Jehlička.
Nejbližším úkolem, který si účastníci schůzky vytyčili, je vypracování podkladů pro aktualizaci tzv. studie proveditelnosti, na jejímž základě bude poté možné spočítat, kolik bude obnova tratě a její opětovné zprovoznění stát. Studie vznikla již v roce 1996 - tehdy však zůstala pouze dokumentem na papíře.
Jednání ve Waidhofenu zorganizovala francouzská společnost Connex, která se zabývá provozováním meziměstské a regionální dopravy v patnácti zemích světa a provozuje například také omnibusovou dopravu v Ostravě. Společnost hodlá být provozovatelem trati a přislíbila, že do poloviny července studii proveditelnosti zaktualizuje.
Experti jsou ve spekulacích o finanční náročnosti projektu prozatím opatrní. "Potřebná částka se nyní příliš dobře odhadnout nedá: z naší strany jde asi o patnáct milionů korun na propojení a šedesát milionů korun na rekonstrukci trati Slavonice - Kostelec. Na rakouské straně by propojení a dovybudování tratě však stálo téměř 200 milionů šilinků - což je už dost slušná částka," řekl zástupce ministerstva dopravy a spojů Július Lovás.
Na rakouské straně je třeba znovu vybudovat zcela zlikvidovanou trať o délce přibližně šesti kilometrů, na české straně jde asi o šest set metrů. Součástí obnovy by měla být také rekonstrukce trati mezi Slavonicemi a Kostelcem tak, aby trať mohla v budoucnosti sloužit osobní i nákladní dopravě - především přepravě dřeva.
Lovás upozornil, že financování z české strany budou provázet problémy. "Jsme vázáni loňským usnesením vlády, kterým se ukládá minimalizovat výstavbu nových hraničních přechodů, pokud se týče financování. Nicméně nějakou částku by zřejmě kromě regionálních zdrojů bylo možné získat z fondů Evropské unie Phare a Interreg," řekl Lovás.
Další jednání pracovní skupiny by se mělo uskutečnit počátkem září ve Slavonicích.