Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Projevy nejčastěji publikuje Klaus. Mediálním rekordmanem je Paroubek

  21:11aktualizováno  21:11
Prezident Václav Klaus publikoval v médiích za své druhé funkční období 63 článků, nejčastěji mu je otiskly Lidové noviny. Tematicky zvítězily projevy a zápisky z jeho cest. Mirek Topolánek a Jiří Paroubek se zase specializovali na diskuse a polemiky. Právě expředseda ČSSD byl v médiích nejaktivnější. Vyplývá to z analýzy společnosti Newton Media.

Prezident České republiky Václav Klaus | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Newton Media analyzovala články politiků v českých denících. Prezident Klaus jich od března 2008 publikoval 63. Ve dvanácti případech šlo o projevy při různých příležitostech. Deset článků obsahuje jeho zápisky z cest a v sedmi případech jde o ukázky z knihy Kde začíná zítřek. Hodně se také věnoval ekonomické krizi či Evropské unii.

Nejčastěji Klaus publikoval v Lidových novinách, a to 26 ze 63 článků. nejplodnější byl v roce 2009, kdy mu vyšlo 33 článků, ukázal průzkum.

Letošní rok často publikuje v Právu, které se už vyrovnalo co do počtu Klausových příspěvků Lidovým novinám. "Ale to je způsobeno výhradně publikací Zápisků z cest," upozornil analytik NEWTON Media Tomáš Fošum.

Rekordmanem je Paroubek

Rekordmanem mezi současnými a bývalými předsedy parlamentních politických stran, pokud jde o články otištěné v denících, je Jiří Paroubek. Za stejné období jako Klaus jich publikoval 101. Z toho bylo 50 v Právu, 20 v Lidových novinách, 18 v MF Dnes, 12 v Hospodářských novinách a jeden v E15.

Přibližně čtvrtina Paroubkových článků byla uveřejněna přímo s podtitulkem polemika a diskuse. I většina zbývajících patří mezi ty, ve kterých na někoho nebo na něco reaguje. Zamýšlel se i nad výsledky amerických či německých voleb či přibližoval dění na kongresu evropských socialistů.

Mirek Topolánek a Václav Klaus.Bývalý předseda ODS Mirek Topolánek publikoval od března 2008 do současnosti v denících 31 článků, z toho v MF Dnes 14, v Lidových novinách a Hospodářských novinách 8 a v Právu jeden. Politicky laděné polemice se věnovala čtvrtina článků. Hodně se zabýval historií, například rokem 1968, vztahy s USA či Evropskou unií.

Nečas se soustředí na domácí politiku

Jeho nástupce v čele ODS, Petr Nečas, vydal 32 článků. Nejprve psal hodně o sociální problematice, což je vzhledem k jeho tehdejšímu působení v čele ministerstva práce a sociálních věcí pochopitelné. Po odchodu z vlády se vymezoval vůči ČSSD. V porovnání s Topolánkem je u něj znát větší inklinace k domácímu prostředí. Například se tolik nevěnuje Evropské unii.

"Topolánek měl větší zájem o zahraniční témata. Vedle EU psal i o USA, válce v Gruzii či o Izraeli," uvedl Fošum.

Hodně publikujícím politikem je i předseda KSČM Vojtěch Filip. Ten vydal v tisku 85 článků, z toho 80 ve stranickém listu Haló noviny, čtyři v Právu a jeden v E15. Naproti tomu Karel Schwarzenberg z TOP 09 otiskl pouze dva články, a to v roce 2009 v MF Dnes. Šlo o vzpomínku na dobu komunismu a článek o vztazích Evropské unie a Ruska.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Mládež zneužívala léky na kašel k vyvolání halucinací. Nově jsou na předpis

Dva léky na kašel s obsahem dextromethorfanu jsou nově jen na předpis. Tablety Stopex a pastilky Vicks Meddex s medem byly podle Státního ústavu pro kontrolu...  celý článek

Bouře na Českokrumlovsku lámala stromy
Po noční bouřce zůstanou stovky domácností bez proudu až do neděle

Během noci postupovaly od jihu na severovýchod Česka silné bouřky. Několik stovek domácností v jižních Čechách zůstává bez elektřiny. Dodávku energie se do...  celý článek

Nanesená vrstva v místě, kudy v minulosti protékala řeka Labe v původním korytu.
V trase budoucí D35 jsou až dvoumetrové naplaveniny, přitekly z Krkonoš

Archeologové pracující na výzkumu v trase budoucí dálnice D35 u Opatovic nad Labem zjistili, že kácení stromů v oblasti Krkonoš mělo za následek masivní nánosy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.