Proto, když pan ministr obrany prohlásí, že avionika letounu L-159 je poruchová, měl by dodat čeho konkrétně se problém týká.
Podobně i problémy s motorem amerického výrobce. I když je v dnešní politické situaci ruská technika odmítána, nikdy nebyly s jejím provozem takové potíže, jako s "vysněnou" americkou. Počet zmetkových dílů dodávaných ze západu a procento jejich poruchovosti je mírně řečeno zarážející, uvědomíme-li si, že jde o leteckou techniku, kterážto by měla být pokud možno absolutně spolehlivá a funkční.
A působení společnosti Boeing v Aeru Vodochody? Je sice pravda, že Boeing přivedl výrobu vrtulníků S-76, ale zákroky jež ve firmě provádí, povedou pokud to takhle půjde dál k likvidaci projektu L-159 a možná i Ae-270. Rozhodovací pravomoci, které byly uděleny "poradcům" od Boeingu totiž zřejmě neodpovídají jejich znalostem a schopnostem. Připomeňme si jen pár českých firem, které již američané poškodili nebo úplně zlikvidovali (např. Tatra Kopřivnice, Let Kunovice)
Závěrem bych chtěl vyzvat všechny, kteří se touží k podobným tématům vyjadřovat, aby vážili slova více než kdy jindy. Letadlo není houska. Stojí hodně lidského úsilí než vznikne a taky spoustu peněz.