Dobrou zprávu pro všechny cestující z okolí Motola včera oznámil primátor Pavel Bém. "Je to tak. Na stavbu máme nyní i dostatek finančních prostředků, protože jsme je získali z Evropské unie."
OSLAVY V DEPU"Zájemci se budou moci svézt historickou soupravou metra nebo si prohlédnout zázemí depa Kačerov, kde jsou odstavovány současné soupravy metra," informoval včera ředitel dopravního podniku Martin Dvořák. Oslavy budou v depu Kačerov od 10 do 16 hodin. Mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Kačerov budou jezdit původní sovětské soupravy EČS vyrobené v 70. letech, které v pražském podzemí jezdily více než 20 let. První tunel metra se začal razit v roce 1969 a metro vyjelo 9. května 1974. Dnes má pražské metro 57 stanic na 59 km tras. Více o oslavách zde |
Druhá etapa povede z Motola přes Bílou Horu a Dědinu ke stanici Dlouhá míle. Tato etapa má být dokončena v roce 2017. O rok později by mělo metro vést až k letišti v Ruzyni.
Déčko se začne stavět do dvou let
Druhou zprávou, zveřejněnou včera u příležitosti oslav výročí zahájení provozu metra, je to, že definitivně do dvou let bude zahájena také práce na nové trase D.
"Povede z Náměstí Míru přes Pankrác až do Písnice s celkem deseti stanicemi," uvedl radní pro dopravu Radovan Šteiner. Dodal, že o detailnějších projektech rozhodne rada města do léta, dokončení je plánováno už na rok 2017.
"Nová trasa D by měla být trasou 21. století. Charakteristická bude mimo jiné tím, že na ní budou jezdit vlaky bez strojvedoucích, podobně jako tomu je už třeba v Norimberku," vysvětlil ředitel pražského Dopravního podniku Martin Dvořák.
PODÍVEJTE SE, JAK VZNIKALO PŘED 35 LETY METRO |