Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Prodloužení metra A začne na podzim, do dvou let zřejmě bude i „déčko“

  10:54aktualizováno  10:54
Pražské metro oslaví během víkendu pětatřicátiny. Kromě toho, že se lidé mohou svézt původní soupravou, která brázdila tunely v 70. letech, připravila radnice pro cestující další dárek. Na podzim se začne prodlužovat trasa A směrem k Motolu.

Nejpozději v roce 2013 zaplní nástupiště ve stanici Motol první cestující. | foto: Metroprojekt

Dobrou zprávu pro všechny cestující z okolí Motola včera oznámil primátor Pavel Bém. "Je to tak. Na stavbu máme nyní i dostatek finančních prostředků, protože jsme je získali z Evropské unie."

Prodloužení trasy A pražského metra. Úsek ke stanici Motol by měl být hotový do roku 2013

OSLAVY V DEPU

"Zájemci se budou moci svézt historickou soupravou metra nebo si prohlédnout zázemí depa Kačerov, kde jsou odstavovány současné soupravy metra," informoval včera ředitel dopravního podniku Martin Dvořák. Oslavy budou v depu Kačerov od 10 do 16 hodin. Mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Kačerov budou jezdit původní sovětské soupravy EČS vyrobené v 70. letech, které v pražském podzemí jezdily více než 20 let. První tunel metra se začal razit v roce 1969 a metro vyjelo 9. května 1974. Dnes má pražské metro 57 stanic na 59 km tras. Více o oslavách zde

Trasa A se zatím prodlouží o šest kilometrů. Úsek bude rozdělen čtyřmi stanicemi: Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. U stanice Veleslavín vyroste dopravní terminál a parkoviště P+R. Všechny stanice by měly být uvedeny do provozu nejpozději do roku 2013.

Druhá etapa povede z Motola přes Bílou Horu a Dědinu ke stanici Dlouhá míle. Tato etapa má být dokončena v roce 2017. O rok později by mělo metro vést až k letišti v Ruzyni.

Déčko se začne stavět do dvou let

Druhou zprávou, zveřejněnou včera u příležitosti oslav výročí zahájení provozu metra, je to, že definitivně do dvou let bude zahájena také práce na nové trase D.

"Povede z Náměstí Míru přes Pankrác až do Písnice s celkem deseti stanicemi," uvedl radní pro dopravu Radovan Šteiner. Dodal, že o detailnějších projektech rozhodne rada města do léta, dokončení je plánováno už na rok 2017.

"Nová trasa D by měla být trasou 21. století. Charakteristická bude mimo jiné tím, že na ní budou jezdit vlaky bez strojvedoucích, podobně jako tomu je už třeba v Norimberku," vysvětlil ředitel pražského Dopravního podniku Martin Dvořák.

PODÍVEJTE SE, JAK VZNIKALO PŘED 35 LETY METRO

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Teploty se budou na přelomu srpna a září průměrně pohybovat okolo 24 °C

Průměrné denní teploty během následujících čtyř týdnů klesnou, zůstanou však na dlouhodobém průměru. Průměrné by na přelomu prázdnin a školního roku měly být i...  celý článek

Bouře na Českokrumlovsku lámala stromy
V noci se přes jih Čech přehnaly bouřky, bez proudu byly tisícovky lidí

Během noci postupovaly od jihu na severovýchod Česka silné bouřky. Několik stovek domácností v jižních Čechách zůstává bez elektřiny. Dodávku energie se do...  celý článek

Jednou z hlavních postav Pražského jara 1968 a chystaných reforem socialismu...
Poslali děti pro zásoby a zmizeli ve studiu. Při okupaci pomáhal rozhlas

Před 49 lety začala okupace tehdejšího Československa vojsky Varšavské smlouvy. Do Žďáru nad Sázavou dorazily polské jednotky. Manželé Holoubkovi o dění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.