Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Prodám zničený nábytek

  0:01aktualizováno  0:01
Kdyby to byla pravda, kouzelníci by za takový trik určitě dobře zaplatili. Oknem vytopeného domu měla loňská srpnová povodeň odnést vybavení domácnosti. Na tom by nebylo ještě nic zvláštního. Jenže v okně, kterým měly věci zmizet, byla pevná mříž.

Je to jen jeden z desítek pokusů, kterými se lidé snažili při likvidaci povodňových škod podvést pojišťovny.

"Naši klienti zkoušeli i jiné věci. Chtěli například zaplatit dvě zničené kuchyňské linky, které však měly být v místnosti, kam by se vůbec nevešly. Často lidé zkoušeli podvádět s datem smlouvy. Klient ve skutečnosti uzavře smlouvu až tři dny po povodních a potom přijde se svědkem a tvrdí, že pojistka byla uzavřena ještě před záplavami," popisuje zkušenosti s podvody mluvčí pojišťovny Kooperativa Marek Vích.

Podobné zkušenosti mají i další pojišťovny, ale podrobnosti si raději nechávají pro sebe. "Odhalováním podvodů se zabývají naši specialisté, ale do jejich kuchyně nahlédnout nedáváme. Lidé jsou v tomto směru bohužel velmi učenliví a mohli by tyto informace zneužít," uvedl mluvčí České pojišťovny Václav Bálek.

Některé jednoduché pokusy o podvod byly loni v létě natolik rozšířené, že na ně narazili zástupci prakticky všech pojišťoven. Nepojištění lidé například velmi levně prodávali vodou poničený nábytek těm, kteří pojištění byli, a pokoušeli se tyto věci zahrnout do nahlášených škod.

Majitelé autobazarů zase občas zkoušeli prodat ojeté vozy raději "velké vodě" než motoristům. "Stalo se, že v době, kdy už bylo naprosto jasné, že se určitá lokalita zaplaví, odmítl z ní majitel servisu odvézt auta s tím, že je přece má pojištěná. V takovém případě jsme mu škodu zaplatit nemohli, protože nešlo o nahodilost," nabízí jeden z případů Bálek.

"Když nám majitel autobazaru tvrdí, že má zatopených šedesát aut a o povodňové vlně věděl tři dny dopředu, samozřejmě se ptáme proč," přidává další zkušenost Vích.

Pojišťovně Generali se zase zdály podezřelé dva případy, kdy klienti tvrdili, že jim domy vyplavila nejen povodeň, ale současně i prasklé vodovodní potrubí. "Pojistné plnění za povodeň bývá omezené a tohle byl pokus, jak získat odškodnění v plné výši," sdělila mluvčí Generali Martina Kurfirstová.

Odhalené podvody si pojišťovny se svými klienty vyřešily samy. Přestože by mohly, policii je nehlásily. Trestní zákon totiž takovou povinnost nikomu neukládá. Podle odhadů pojišťoven se je klienti pokusili obrat o desítky milionů korun. Zároveň přiznávají, že na některé podvody vůbec nepřišly.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bohuslav Sobotka a Pavel Bělobrádek sledují vystoupení Miroslava Kalouska při...
GLOSA: Čtyři roky vládní nudy a rekordní zájem o parlament

Do říjnových sněmovních voleb se přihlásilo v celé zemi 31 stran a hnutí, tedy asi o třetinu více než před čtyřmi lety. Proč ten zvýšený zájem o parlament po...  celý článek

Politolog a historik žijící v USA Igor Lukeš hostem diskusního pořadu Rozstřel.
Trump ohrožuje světovou bezpečnost, řekl historik Lukeš v Rozstřelu

Prezident Donald Trump záměrně polarizuje společnost, jak ukázal během svých dvou vystoupení k násilnostem ve virginském Charlottesville. Hlava USA zároveň...  celý článek

Budoucí podoba nového kulturního centra.
Šestiletý spor skončil, radnice v Lanškrouně zaplatí firmě čtyři miliony

Na dlouhých šest let se protáhl spor mezi městem Lanškroun a společností Gurman S, který se týkal plánovaného odkupu Společenského domu. Zastupitelstvo muselo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.