Děti by měly být v sexuální oblasti vedeny k odpovědnosti a zdrženlivosti. Bohužel tomu mnohdy bývá naopak. Jsou vedeny k okamžitému ukojení všech potřeb a tužeb. Zákon v navržené podobě vlastně říká, že sex je jen jakási zábava bez odpovědnosti za případně nově vzniklý život, či že je to zábava bez odpovědnosti dvou partnerů k sobě navzájem.
Tomuto vědomí sexu bez odpovědnosti napomáhá i snadno dostupná a horečně propagovaná antikoncepce. Málokde se upozorňuje na fakt, že i ona má své hranice a žádná není stoprocentní. Tedy i s antikoncepcí je potřeba být připraven a otevřen pro možnost, že vznikne nový život. Někteří možná namítnou, že existuje potrat. S úctou k životu a odpovědností to ale rovněž nemá co dočinění.
Jako budoucí učitel na 2. stupni ZŠ bych nechtěl v praxi řešit těhotenství žákyň 8. a 9. tříd., které je jejich "spolehliví" partneři opustili. Pan ministr Němec by možná mohl občas zavítat i na internet a vyhledat si, jaké problémy v této oblasti jsou. Nejenže je mi líto 15tiletých (ale i starších) dívek, které někomu sedly na lep, když se s nimi dotyčný chtěl pouze vyspat, ale také nemůžu pochopit, proč mladí lidé, když už se mají rádi, sice můžou mít děti, ale nemůžou k tomuto účelu založit rodinu.
Hrozím se toho, že pokud by zákon prošel, tak se vše, co dnes probíhá kolem 15tileté hranice, přesune o rok níže. I když nemám zatím žádné odborné psychologické vědomosti, je mi jasné, že určitě bude snazší obalamutit 14tiletou dívku, než 15tiletou. Na internetových diskusích můžeme nalézt reakce 30tiletých i starších mužů, kteří nad zjištěním, že se hranice posune dolů, doslova jásají. Dále se dá předpokládat, že ti, kteří prahnou po sexuálním styku s osobou "pod zákonem", pak budou k tomuto účelu častěji vyhledávat děti mladší 14ti let.
Proč vlastně mohou řídit auto až od 18ti let? Protože je oprávněná obava, že ve věku mladším by si nemuseli uvědomovat odpovědnost, kterou s sebou řízení auta přináší. Vážně se obávám, zda je 14tiletý či 15tiletý jedinec schopen si uvědomit odpovědnost, kterou s sebou přináší pohlavní spojení. Nebo je výchova dítěte záležitost méně odpovědná než řízení auta?
Děti si neuvědomují, že paragraf o pohlavním zneužívání neslouží k jejich perzekuci, ale k jejich ochraně před nejrůznějšími patologickými vlivy povětšinou dospělých osob. Stejně jako někteří odborníci a pracovníci organizací na ochranu dětí pochybuji, že je nově navrhovaná hranice pro trestný čin pohlavního zneužití k dobru dětí i společnosti, a doufám, že jednoho dne dnešní jásající školáci uznají, že opravdu 14 let je na zodpovědné partnerství a rodičovství věk nízký, stejně jako pro řízení auta.