Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Média to nafoukla, byl to technický problém, hájil start Déčka šéf ČT

  14:05aktualizováno  14:05
Generální ředitel České televize na brněnském zasedání Rady ČT hájil start programů ČT:D a ČT art. Řada lidí si na přelomu srpna a září stěžovala, že je kvůli nedostatečnému pokrytí nenaladí. Podle Dvořáka je to většinou technická záležitost. Do dvou let má mít pokrytí těmito dvěma programy téměř celá republika.

Logo dětského kanálu ČT:D | foto: Česká televize

"Naladění vyžaduje některé technické znalosti. Problém s tím měli hlavně naši starší diváci, kteří si nevěděli rady a obraceli se na nás," vysvětlil radním Dvořák.

Zdůraznil, že zhruba sedm stovek stížností na 4,5 milionu přijímačů je relativně zanedbatelná část na to, jaká hysterie se kolem záležitosti strhla. "Tištěná média z toho udělala příliš velkou bublinu a sehrála negativní roli," poznamenal Dvořák.

Podle předsedy rady Milana Uhdeho však ředitel mohl negativní reakce zmírnit tím, kdyby při prezentaci dvou nových kanálů kladl důraz i na to, že každý pátý člověk je nenaladí.

"Možná by bylo dobré se v tu chvíli oprostit od manažerského způsobu sdělení, jak je všechno stoprocentně připravené. Prezentace nebyla ideální. A je zbytečné žít v iluzi, že sdělovací prostředky budou jiné, mají právo kritizovat i přehánět," připustil Uhde.

Prvotní problémy však podle Dvořáka již pominuly.

"Už nám chodí jen jednotlivé dotazy, divákům jsme poskytli také návod, jak televizi naladit. Rámus, jaký se kolem toho strhl, ukazuje, že jdeme správnou cestou, že o tyto programy je zájem. Nyní je pokryto 80 procent přijímačů terestrickým signálem, zbytek se snažíme dokrývat satelitním signálem. Do dvou let chceme mít pokrytí 95 procent," doplnil Dvořák.

Česká televize dva nové programy Déčko a Art spustila na přelomu srpna a září. Musí je šířit jinou cestou než čtyři stávající (ČT1, ČT2, ČT24 a ČT Sport). Použila k tomu jiný multiplex a regionální sítě RS7 a RS10 (více čtěte zde).

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.