Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Přístup do sítě střeží silné kvarteto

  22:37aktualizováno  22:37
O drtivou většinu českých internetových uživatelů, kteří do počítačové sítě vstupují pomocí telefonní linky, se podělila čtveřice největších hráčů na tuzemském trhu. Kdo dnes surfuje po internetu z domova, sahá nejčastěji po nabídce připojení od Czech On Line, World Online, Contactelu či Internetu OnLine.

"Ti, co následují v pořadí za nimi, mají už řádově desetinu zákazníků," říká Marek Antoš, ředitel poradenské společnosti Internet Info, která analýzu počtu uživatelů provádí.

Jednotlivé společnosti totiž údaje o počtu klientů nezveřejňují, získané informace tak vycházejí ze sledování internetového provozu. Poslední oficiální údaje jsou k dispozici za loňský listopad, pořadí na špici však podle Antoše platí v zásadě stále, i když přední firmy dále rostou a rozestupy mezi nimi se snižují.

Všichni členové silného kvarteta mají v zádech zázemí velké telekomunikační společnosti: Czech On Line vlastní Telekom Austria, World Online koupila loni italská Tiscali, v Contactelu drží podíl Tele Danmark a Internet OnLine je divizí Českého Telecomu. "Bohatí a silní rostou, protože si mohou dovolit marketingovou podporu nebo zavádění nových technologií. Zbytek stagnuje," tvrdí Antoš.

Převážná většina Čechů připojených z domova, jejichž počet se podle různých průzkumů pohybuje mezi třemi až čtyřmi sty tisíci, využívá služeb nabízejících přístup do sítě zdarma, kdy hradí jen poplatky za telefonní spojení.

Podle Antoše nemá v současnosti mnoho šancí nabídka placeného přístupu pro domácnosti, ale téměř výhradně pro firemní sektor. Výjimku v tomto směru tvoří uživatelé Internet OnLine, který přišel s bezplatnou službu Quick teprve v průběhu loňského října a disponuje z dřívější doby okruhem platících zákazníků.

"Ti nyní mají přednostní spojení při přetížení sítě, mohou se připojovat i ze zahraničí nebo mají třeba bezplatnou linku technické podpory," vypočítává mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha. Jak přesně jsou nyní uživatelé rozděleni na ty, kteří platí, a zákazníky internetu zdarma však Internet OnLine neuvádí.

Je obvyklé, že uživatelé se registrují u více firem nabízejících bezplatný internet, aby v případě přetížení jedné sítě mohli hned vzápětí využít konkurenčních služeb. I proto se firmy snaží různými způsoby posilovat věrnost: vytvářením vlastních portálů, elektronickou poštou či třeba prostorem pro tvorbu vlastních webových stránek.

I když razantní vstup internetových připojovatelů do oblasti internetového obsahu, tedy například zpravodajství či zábavy, přináší nový zdroj příjmů v podobě tržeb za webovou reklamu, většina získaných financí pochází i nadále z provizí vyplácených Českým Telecomem z celkového počtu provolaných minut.

"Přesto lze i tak na trhu přežít. Například Czech On Line se při loňské akvizici rakouským Telekomem prezentoval jako zisková firma," míní Antoš.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na předměstí indického města Bombaj se potulují modří psi. Za neobvyklou barvu...
Psi v Indii zmodrali. Může za to průmyslový odpad vypouštěný do řeky

Na předměstí indického města Bombaj se objevili modří psi. Poté, co byl případ nahlášen výboru pro kontrolu znečištění, se ukázalo, že za změnu barvy jejich...  celý článek

Italský ostrov Ischia zasáhlo zemětřesení (21.8.2017)
Italský ostrov Ischia zasáhlo zemětřesení, zemřeli nejméně dva lidé

Jihoitalský ostrov Ischia v pondělí večer zasáhlo zemětřesení o síle 4. Agentura Reuters uvedla, že se zřítilo několik budov. Italský list Corriere della Sera...  celý článek

Francouzští policisté hlídkují u Anglické promenády v Nice, kde ozbrojený řidič...
GLOSA: Hrdlořezové přes kopírák

Za posledních 13 měsíců bylo civilní vozidlo využito k teroristickým útokům na území Evropské unie ve Francii, Německu, Británii, Švédsku a nyní i Španělsku....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.