Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Případ ČEZ versus Greenpeace se nekonal

  13:31aktualizováno  13:31
Soudní spor mezi společností ČEZ a českou pobočkou ekologické organizace Greenpeace se dnes nekonal. ČEZ totiž žalobu na Greenpeace stáhl. Energetická firma se chtěla s ekology soudit kvůli údajnému poškození dobrého jména a domoci se odškodnění ve výši pět milionů korun. Greenpeace veřejně hovořili o podezření na nepovolenou opravu primárního okruhu prvního bloku temelínské elektrárny. Na základě podezření podali ekologové také trestní oznámení na neznámého pachatele. Obvodní soud pro Prahu 6 tak dnešní spor odročil na neurčito s tím, že si chce ověřit informaci, podle níž ČEZ žalobu na ekology stáhl. K jednání se zástupce ČEZ bez omluvy nedostavil.
ČEZ versus Greenpeace

ČEZ versus Greenpeace - Předseda české pobočky Greenpeace Jiří Tutter (vpravo) s mluvčím Václavem Vašků na chodbě obvodního soudu pro Prahu 6, který odročil na neurčito spor mezi ČEZ a Greeenpeace. (28. března 2001) | foto: Petra MášováČTK

Turbína Temelína se opět chvěla, čtěte ZDE
Soud má informaci o stažení žaloby jen zprostředkovaně; soudkyně Zuzana Barochová zjistila, že v podatelně soudu takové oznámení není.

Právníci společnosti ČEZ podle něj stáhli žalobu začátkem týdne. "Posílali jsme stažení žaloby na soud faxem a následně také poštou," uvedl mluvčí temelínské elektrárny Milan Nebesář.

"Žalobu jsme stáhli ze dvou důvodů," upřesnil Nebesář. Zástupci české pobočky Greenpeace podle něj po podání žaloby přestali v tisku poškozovat jméno firmy. "Druhým důvodem bylo, že nepravdivost jejich tvrzení vyvrátila šetření policie, důkazy a posudky znalců," poznamenal mluvčí.

Greenpeace: Žaloba je absurdní
Za absurdní označil po středečním soudním jednání staženou žalobu společnosti ČEZ ředitel české pobočky ekologické organizace Greenpeace její ředitel Jiří Tutter. Žaloba podle něj napadá to, že zástupci ekologů plnili svou občanskou povinnost informovat příslušné instituce o možném hrozícím nebezpečí ohledně Temelína.

Ekologové v srpnu 2000 upozornili na možnost, že v Temelíně existují závažné bezpečnostní problémy, a žádali jejich řádné prošetření. Podle informací, které se Greenpeace podařilo získat, existuje vážné podezření, že na prvním bloku Temelína se v roce 1994 uskutečnila nepovolená oprava potrubí hlavního primárního okruhu reaktoru.

"Těšili jsme se aspoň na to, že žalobce dokáže, že jsme se mýlili v našich podezřeních z nepovolených oprav na Temelínu a údajného zfalšování dokumentace. K tomu nedošlo, takže naše obavy zůstávají," řekl Tutter.

Právní zástupce ekologů Václav Vlk ve středu navrhl žalobu zamítnout. Žalobce podle něj nepředložil pádné důkazy ani nedoložil, že dobrou pověst, která měla být poškozena, má. Advokát prohlásil, že pokud ČEZ žalobu oficiálně stáhne, ekologové budou souhlasit se zastavením soudního řízení. "Můj klient míní, že by svůj čas mohl strávit rozumněji než při jednání soudu," dodal.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Volba profesora Langdona
Volby jsou tady, musíme něco dělat, hecuje Hanks Čechy ve videokoláži

Sociálními sítěmi se pár dní před sněmovními volbami šíři video, v němž herec Tom Hanks alias Robert Langdon chodí ulicemi Prahy, která je posetá volebními...  celý článek

Lubomír Zaorálek a Andrej Babiš (19. října 2017)
Máte máslo na hlavě, řekl Zaorálek. Co jste dokázal za 27 let? opáčil Babiš

Více než tři roky spolu šéf ANO Andrej Babiš a volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek seděli v jedné vládě, ale to už podle jejich posledního televizního duelu den...  celý článek

Reklamní leták na podporu Miloše Zemana v prezidentských volbách v lednu 2018
Zeman sliboval nedělat kampaň, přesto jsou ve schránkách jeho letáky

Schránky v celé republice zaplavily letáky za znovuzvolení prezidenta Miloše Zemana, který ale jak sám uvedl, žádnou kampaň nepovede. Jeho mluvčí Jiří Ovčáček...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.