Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Přímý vlak Zlín - Praha podraží

  19:36aktualizováno  19:36
O šedesát korun víc než dosud si budou muset od 14. prosince rezervovat na cestu do Prahy cestující, kteří používají jediný přímý vlak ze Zlína. Lidé budou muset platit k jízdnému navíc příplatek za kategorii vlaku InterCity.

Na tuto změnu přijde cestující, když si zakoupí nový jízdní řád a začne jej porovnávat s tím dosavadním. Nebo také, až když si od poloviny prosince bude kupovat jízdenku u pokladny.

Přímý vlak do Prahy, označený jako expres 520, dosud odjížděl z nádraží Zlín střed každé ráno v 5.34 hodin. Za necelou hodinu byl na hlavním nádraží v Olomouci. Tam jej železničáři spojili s ostravským expresem 504 Jan Perner a celá souprava dojela do Prahy v 9.55 hodin. Za vlaky kategorie expres se žádný zvláštní příplatek nevybíral.

Od 14. prosince bude expres 520 odjíždět ze Zlína o třináct minut dříve, tedy v 5.21 hodin. Pokud s ním pojedete jen do Přerova či Olomouce, cena jízdného zůstává stejná. Ale jestliže budete pokračovat dál do Prahy, zlínské vagony se v Olomouci připojí na vlak Jan Perner, který však už je veden v kategorii InterCity. I když zůstanete sedět ve "zlínských" vagonech, od Olomouce v nich musíte mít zakoupen šedesátikorunový příplatek pro InterCity. Na pražské hlavní nádraží má vlak dorazit stejně jako dosud, tedy v 9.55 hodin.

Totéž platí i pro zpáteční cestu odpoledne z Prahy do Zlína.

Na kolik nyní přijde jízdenka přímým vlakem ze Zlína do Prahy? Jde o tarifní vzdálenost 313 kilometrů. Máte-li kartu Z, jedna cesta vás bude stát 228 + 60 Kč. Jako náhodný cestující bez karty Z zaplatíte dokonce 370 + 60 Kč. Pro srovnání - autobus Zlín - Praha nyní stojí u společnosti Housacar asi 170 korun, u společnosti ČSAD Vsetín 196 korun.

Jak popsanou změnu vysvětlují pracovníci Českých drah? Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení uvedl: „Převedení vlaku Jan Perner po roce zpět do kategorie IC souvisí se stížnostmi na přeplňování tohoto vlaku v trase Praha - Olomouc - Ostrava a zpět. Vlak bez příplatku využívala klientela na krátké vzdálenosti a docházelo ve špičce k přeplňování, například v úseku Praha - Pardubice. Vlak v úseku Olomouc - Zlín se s tímto problémem nesetkává, proto nadále zůstává v kategorii expres, i když byl do roku 2002 také vlakem IC s příplatkem.“

Nabízejí České dráhy nějakou možnost, jak se placení šedesátikorunového příplatku vyhnout? Ano, v současnosti je to především takzvaná kilometrická banka. Kdo si koupí za 1200 korun kilometrickou banku na 2000 kilometrů, může si potom v době její půlroční platnosti odepisovat na cesty do Prahy vždy jen zmíněných 313 kilometrů a příplatek za InterCity neplatí. Jedna cesta ze Zlína do Prahy takto přijde na 187,80 Kč. Kilometrická banka je přenosná a mohou na ni současně cestovat až tři lidé. „Jde o jednu z nejvhodnějších jízdenek pro cesty nad 100 kilometrů,“ potvrzuje Šťáhlavský.

Další možností jak neplatit šedesátikorunový příplatek jsou síťové jízdenky ČD na určité časové období. „I tyto jízdenky jsou přenosné a vyplatí se hlavně osobám a společnostem, které často cestují nebo pravidelně vysílají své zaměstnance na služební cesty a ujedou větší počet kilometrů. Počet cest a ujetých kilometrů není u těchto jízdenek omezen,“ dodal Šťáhlavský.

Mluvčí reagoval i na připomínku k prodloužené jízdní době ze Zlína do Prahy: „Souvisí to s přesunutím modernizace koridoru do úseku Česká Třebová - Přerov, kde se kvůli plánovaným výlukám prodloužila jízdní doba. Chceme tak přímo v jízdním řádu eliminovat zpoždění v důsledku jednokolejného provozu na rozestavěných úsecích.“

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Iniciativa Pestrá strava bez chemie učí školáky, jak si připravit zdravou...
Přibývá obézních dětí. Kopírují stravovací návyky rodičů, varují odborníci

Každé čtvrté dítě má nadváhu, každé sedmé je obézní a každé čtvrté dítě ze sta je dokonce extrémně obézní. Za tuto nepříznivou statistiku může špatný životní...  celý článek

Řetězový most v Budapešti
100 POHLEDŮ: Skladiště pod elegantním mostem v Budapešti

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Na nákup vyrazí místní jedině s klíčem nebo čipem.
V Karviné uzavřeli blok domů v ghettu mřížemi, lidé chtějí být v bezpečí

Domy jednoho z vnitrobloků ve vyloučené lokalitě v Karviné obklopil plot a brány. Kdo tu nebydlí, ulicí G. Preissové už neprojde. Podle společnosti, která domy...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.