Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Prahu opustila „Labská princezna“, zdymadlo i most jí byly těsné

  6:21aktualizováno  7:30
Z nábřeží Edvarda Beneše v pátek brzy ráno odrazila téměř stometrová loď Elbe Princesse. Kvůli jejím rozměrům museli rejdaři snížit výšku lodi, do plavební komory Praha-Štvanice se vešla natěsno. „Labská princezna“ by letos měla Prahu navštívit ještě třináctkrát, cesta do Berlína ji trvá devět dní.

Před vyplutím a po cestě k prvnímu pražskému zdymadlu musela obsluha lodi zlikvidovat letní terasu na vrchu plavidla, a to kvůli nízkému profilu Hlávkova mostu. Jinak by se pod něj loď nevešla. Na záběrech tak bylo patrné, jak po částech skládají rejdaři zábradlí terasy, čímž snížili výšku lodi zhruba o metr.

Pro takto rozměrnou loď jsou navíc zdejší komory jen tak tak. Zatímco plavidlo má na délku 95 a na šířku 10,5 metru, větší ze dvou komor nabízí rozměry jen o málo větší: 97 metrů na délku a 11 metrů.na šířku. Loď ji tak téměř dokonale vyplnila, na každé straně ji ke stěnám zbývalo jen pár centimetrů.

Fotogalerie

Vyrovnání hladin v komoře trvalo jen pár minut, krátce po čtvrt na osm se tak loď mohla vydat dál směrem na Berlín. První zastávku má v českých Litoměřicích.

Jen v Praze musí loď překonat po své cestě ještě jedno zdymadlo, a to Podbaba-Troja na říčním kilometru 43,5 (Štvanice je na 50,69 km). I zde to bude mít loď přinejmenším z pohledu šířky jen natěsno: větší z komor má také 11 metrů na šířku, zato na délku nabízí celých 135 metrů.

Elbe Princesse, kolesový říční hotel s úctyhodnými rozměry, do Prahy poprvé dorazil v úterý. Cestující na zpáteční cestu do Berlína posádka přivítala už ve čtvrtek v podvečer, poté jim byla představena celá posádka lodi. První noc zájemci o devítidenní plavbu do německé metropole strávili na lodi přímo v kotvišti v centru Prahy (více o kolesové lodi Elbe Princesse čtěte zde).

Cesta do Berlína lodi trvá devět dní, celkem propluje deseti historicky zajímavými městy na české i německé straně. Díky nízkému ponoru (max 1,1 metru) se vypořádá i s nízkým staveb hladiny, který je typický pro Labe zejména v oblasti kolem Děčína. Cestující za plavbu na komfortní lodi zaplatí v přečtu nejméně 46 tisíc korun.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zatěžkávací zkoušku pilotového mostu v Bělovsi u Náchoda provedly lokomotivy...
Po Hitlerově železnici projelo pár vlaků, most na pilotách nevydržel

Přeshraniční železniční spojka mezi Náchodem a polskými lázněmi Kudowa vznikla roku 1945 k Hitlerovým narozeninám pro zásobování fronty. Velmi rychle však...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Až 1,8 milionu za rok. Projděte si, jak poslanci čerpali náhrady

Češi si ve druhé polovině října vyberou nové poslance. Asi tři čtvrtiny současných zákonodárců se o přízeň voličů ucházejí znovu. Pokud se do poslaneckých...  celý článek

Jana Kopecká ze ZŠ Kunratice vyhrála ocenění Global Teacher Prize (25.9.2017).
Snažím se při vyučování vytvářet dobrou atmosféru, řekla oceněná učitelka

Vítězkou nultého ročníku Ceny pro inspirující pedagogy a průvodce vzděláváním Global Teacher Prize se stala Jana Kopecká ze Základní školy Kunratice. Získala...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.