Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Primě se nedaří, vydělala nejméně za poslední roky

  12:23aktualizováno  12:23
Televize Prima loni vydělala švédským spolumajitelům nejméně peněz od roku 2005, kdy koncern Modern Times Group nejstarší českou privátní televizi koupil. Komerční dvojka za rok 2008 vykázala zisk 347 milionů korun, o dvě procenta nižší než rok před tím. Kvůli poklesu inzertního trhu bude pro Primu letošní rok ještě horší.

Generální ředitel televize Prima Marek Singer musel majitelům vysvětlit pokles zisku o 76 milionů korun. | foto: Pavel Eichler, iDNES.cz

Před třemi lety dostali majitelé Primy - podnikatel Ivan Zach a švédský mediální gigant Modern Times Group (MTG) - od vedení televize dobrou zprávu. Vydělali 423 milionů korun. Letos je o to už jen 347 milionů. Upozornil na to web ekonomického novináře motejlek.com.

Prima klesl zisk o dvě procenta, přestože měla o sedm procent vyšší tržby. Podle serveru devadesát devět procent příjmů tvoří finance z prodeje reklamních časů. A loňský rok v tomto směru nebyl příznivý.

Z vydělané částky si nechala sto milionů korun vyplatit společnost FTV Prima, která vlastní licenci k vysílání televize. Ta patří rovným dílem Švédům a Zachovi.

Agentura: Bude hůř

Dosavadní letošní výsledky naznačují, že se manažeři televize musí připravit na ještě horší zprávy. Za první půlrok Primě klesly tržby přibližně o deset procent, televize navíc investovala do digitálního kanálu Cool a táhne za sebou i třetí televizi R1. - čtěte Televize R1 zůstává pro Primu "pátým kolem u vozu"

Lidové noviny upozorňují na odhad významné mediální agentury OMD, podle které se televizní trh letos propadne o další více než čtvrtinu. Na výsledku se také s největší pravděpodobností podepíše i vývoj švédské koruny k české.

Prima se navíc potýká s poklesem sledovanosti. Před časem se zbavila týmu kolem Pavla Zuny, který vybudoval úspěšnou večerní zpravodajskou relaci převyšující zájmem diváků ostatní pořady televize až o deset procent. - čtěte Prima přetáhla z rozhlasu Obzinovou, bude šéfovat zprávám

Sázka na nový diskusní pořad Fakta ostřílené moderátorky Barbory Tachecí zařazený uprostřed zpráv zatím nevychází. Jeho sledovanost je téměř o třetinu nižší než zájem o úvodní část Zpráv TV Prima.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Předseda lidovců Pavel Bělobrádek po jednání celostátního výboru KDU-ČSL (18....
Peníze, které necháme rodinám, nikdo nevytuneluje, říká Bělobrádek

Máme své návrhy na pomoc rodinám s dětmi spočítané na šedesát miliard, říká předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek. „Tyto peníze zůstanou v rodinách, nikdo je...  celý článek

Inzerce TOP 09 na titulní straně pražského deníku Metro (17. října 2017)
TOP 09 varuje v závěru kampaně fiktivními zprávami o Klausovi i Babišovi

Přesvědčit voliče ještě na poslední chvíli fiktivními zprávami o soupeřích se rozhodla opoziční TOP 09. A tak si v Praze čtenáři deníku Metro mohli v úterý na...  celý článek

Na nákup vyrazí místní jedině s klíčem nebo čipem.
V Karviné uzavřeli blok domů v ghettu mřížemi, lidé chtějí být v bezpečí

Domy jednoho z vnitrobloků ve vyloučené lokalitě v Karviné obklopil plot a brány. Kdo tu nebydlí, ulicí G. Preissové už neprojde. Podle společnosti, která domy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.