Podle Zbořila je první muž Prahy člověk úřednického typu, který může působit na ministerstvu i na magistrátu. Vadí mu však, že byl blízko některých známých skandálů ODS a nedělá dobrý dojem ani jako osobnost. "Jsou na něm patrné neuspokojené ambice, vypadá to, jako kdyby chtěl znovu začít politickou kariéru," tvrdí Zbořil.
Na radnici se podle něj nic nezmění, radní si ponechají svěřené pravomoci, které si rozdělili po odchodu Jana Kasla, a nový primátor je pouhým symbolem hlavního města, nic víc.
Rovněž drogový expert Ivan Douda tvrdí, že Němec protidrogové politice nerozumí. V jeho přesvědčení ho utvrdilo i Němcovo rozhodnutí postavit před školy policejní hlídky proti drogovým dealerům. "Pokud stále věří, že jsou drogy řešitelné represivně, tak je úplně mimo mísu. To potvrzuje, že zůstal mimo realitu, a v tom případě se na něj moc netěším."
Naopak šéf pražské ODS Jan Bürgermeister Němcovu volbu vítá. "Je to zkušený komunální politik, který má za sebou tři a půl roku v radě, myslím si, že svoji úlohu zvládne," dodal.
K tomu, jestli současný primátor zůstane v čele města i po listopadových volbách, se nechtěl vyjádřit. "Máme pět velmi zkušených kandidátů, jako je například Pavel Bém a já, a mezi nimi se rozhodne," řekl Bürgermeister.
Němec předložil zastupitelům velkorysý desetibodový program, který slibuje řešení největších problémů hlavního města. Mnohé body z programu, které předložil zastupitelům primátor Igor Němec, jsou již dávno vyřešené, což potvrzují též magistrátní úředníci. Fakta dokazují, že se pouze chlubí prací svých podřízených.
Například na jeho návrhu průhledné metodiky zadávání veřejných zakázek se podle ředitele magistrátu Zdeňka Zajíčka pracuje od doby, kdy bývalý primátor Jan Kasl veřejně upozornil na nebezpečí korupce na magistrátu. "Tento návrh je před dokončením," dodal Zajíček.
Zbytečné by bylo zpracování plánu obnovy a modernizace vozového parku pro městskou hromadnou dopravu. Důvod je velice jednoduchý: předběžný koncept dodávek nových tramvají, autobusů či vozů metra do roku 2007 schválili radní před čtrnácti dny. Přesné plány na modernizaci se podle mluvčí Dopravního podniku Michaely Kuchařové upřesňují začátkem každého roku. "Závisí to na tom, kolik bude v městském rozpočtu peněz," řekla.
Němec se dále rozhodl zkrátit čekací doby na vyřizování žádostí o řidičské a technické průkazy na pětadvacet minut.
Již od minulého týdne se však déle na řidičské průkazy v Kongresové ulici nečeká. Do konce prázdnin, až budou otevřeny nové pobočky pro evidenci motorových vozidel ve Stodůlkách a na Jarově, se podle ředitele odboru dopravně správních agend Josefa Mihalíka nebudou stát dlouhé fronty ani na přihlašování nových aut. Tato opatření však připravilo vedení magistrátu již dříve bez Němcova přičinění.
Problémy s nepoctivými taxikáři rovněž řeší úředníci již několik měsíců a zároveň chystají zásady pro provoz taxislužby v hlavním městě. Zcela věcným nesmyslem je podle slov zastupitele Martina Bursíka (KDU-ČSL) návrh zpracování mapy propojení Stromovky cyklistickými stezkami s centrem. V okolí Stromovky totiž žádné cyklistické stezky, po kterých by se dalo jet do centra, nejsou.