"Žádná zpravodajská relace v této zemi ještě neměla tak nízkou sledovanost, museli jsme s tím něco dělat. A byl jsem to já, kdo na toto téma otevřel diskusi," přiznal vedoucí zpravodajství Pavel Zuna.
Místo Novy se rozhodl opět soupeřit s veřejnoprávní televizí. Od 5. května budou Zprávy TV Prima začínat pět minut před Událostmi ČT. "Ve sledovanosti bych s nimi rád hrál rovnocennou partii," plánuje Zuna.
Po únorové změně vysílacího času klesl počet diváků primáckých zpráv až pod 400 tisíc. Na Události ČT se dívá přes milion lidí, na Televizní noviny TV Nova kolem dvou milionů.
Šéf zpravodajství na Kavčích horách Milan Fridrich ale z Primy obavy nemá. "Pokud by s námi opravdu chtěli soupeřit, budou začínat v 19 hodin jako my. Česká televize navíc žádnou z komerčních stanic nevnímá jako konkurenci. My plníme službu divákovi," řekl iDNES.cz.
Posun zpráv zahýbe i dalšími programy Primy. Od půl osmé poběží známý americký seriál z žánru situačních komedií Přátelé, jen v červnu ho vystřídají zápasy z fotbalového Eura. Vědomostní soutěž Milionář se usadí na šesté hodině vpodvečer.
Bulvár ve zprávách zůstane, počasí bude zvlášť
Prima sice posouvá zprávy do původního času, k názvu "1. zprávy" se však nevrátí, také dosavadní obsahové změny rušit nebude. - čtěte Prima sází na lidské příběhy a bulvár
"Koncept relace zůstane stejný i s novými rubrikami a bez reklamního bloku mezi zprávami a sportem. Pouze počasí odvysíláme až těsně před dvacátou hodinou," řekl Zuna iDNES.cz. Jeho nadřízený Marek Singer se domnívá, že se tak sledovanost počasí dokonce zvýší.
Pavel Zuna přiznal, že návrat k času 18:55 je kompromisem, který vzešel z dlouhé diskuse. Časy 18:00 nebo 20:00, které navrhovali jeho kolegové, neakceptoval. "Nejradikálnějším řešením by bylo přesunout zprávy k 21. hodině po odvysílání prvního večerního seriálu," řekl Zuna.
Prima se posunutím zpráv na půl osmou večer, se kterým přišla 4. února, chtěla pustit do boje o diváky s jedničkou mezi komerčními televizemi. Pro změnu si symbolicky zvolila den čtrnáctých narozenin Novy. Cíle byly vysoké - zaujmout diváky v čase, ve kterém Nova trvale dosahuje nejlepší sledovanosti. - čtěte Prima posouvá zprávy na půl osmou