Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Prima se převlékne do nového kabátu. Změní i logo

  15:15aktualizováno  15:15
Na podzim se televize Prima ukáže ve zcela novém kabátě a s novým logem. Chce zaujmout především mladší diváky, ráda by je osvěžením designu přilákala k obrazovkám v hlavním vysílacím čase. Experti se nedokáží shodnout, zda tím vedení Primy zastaví pokles sledovanosti.
Nové vedení radikálně mění vzhled a logo TV Prima.

Nové vedení radikálně mění vzhled a logo TV Prima.

Prima se převléká jako třetí v pořadí. Nejdřív v létě lehce poupravila design TV Nova, začátkem září představila novou grafiku a loga Česká televize. - více zde

"Naším hlavním motivem je osvěžení televize a vytvoření grafiky, která odpovídá nejen současnosti, ale především budoucnosti," sdělil iDNES.cz mluvčí televize Ladislav Pavlík. Kdy přesně se tak stane, ale prozradit nechtěl.

K dramatické změně v grafické podobě nových televizních znělek, vzhledu studia a nejspíš i tiskové inzerce dochází pouze dva roky od poslední úpravy.

Přeměnu Primy v atraktivnější stanici má na starosti francouzské studio Dream On, které vzešlo vítězně z tendru, do kterého se na začátku léta letošního roku přihlásilo dalších šest agentur.

Odborníci na média a komunikaci oslovení redakcí iDNES.cz nemají na změnu jednotný názor.

Cíl: zastavit pokles sledovanosti
Shodnou se, že za nenadálou změnou je klesající sledovanost Primy, na rozdíl od Novy, které roste.

Podle Hospodářských novin Primě v cílové skupině 15+ klesla z 41 procent na 35, Nova se naopak vyhoupla na 59 procent. Za změnou podle listu stojí nový generální ředitel televize Petr Chajda, který do křesla usedl v dubnu letošního roku.

Jan Šmíd z Univerzity Karlovy za touto iniciativou vedení televize nevidí nic divného a vítá ho. "Osobně si myslím, že Prima by si redesign zasloužila - směrem k jednoduchosti a přehlednosti," říká.

Za klesající sledovaností bezesporu stojí vzrůstající oblíbenost sledování pořadů na internetu, což je doména především mladších diváků, kteří si oblíbili komunitní servery, kde společně sdílí a zároveň vytváří obsah. Jedním z nich je například YouTube, v Česku pak SUN TV nebo Stream TV

Na ty jsou televize krátké, tak se podle Šmídova názoru aspoň snaží přesvědčit stávající mladé diváky, aby nepřepínali na Novu. Výsledek si ale Jan Šmíd tipnout netroufá.

Čekání na nové VyVolené
"Prima byla nejsilnější v období, kdy nešla do souboje s Novou," naráží Balvín na prohlášení Novy, že se začíná zaměřovat na kategorii diváků ve věku 15 až 54 let a ne jen na typické "nováky". 

"Tito diváci jsou nejlukrativnější skupinou pro prodej inzertního času reklamním agenturám," vysvětluje Josef Babor z odborného serveru RadioTV. "Protože o mladé diváky soupeří obě komerční televize, těžko říci, zda Primě tento záměr přinese kýžené ovoce," míní Babor.

Aby se ovšem redesign Primě povedl, musela by do vysílání uvést hit srovnatelný s první řadou reality show VyVolení.

"Myslím, že je to od Primy velmi zbrklý krok, totální přešlap," míní generální ředitel TV Óčko Jiří Balvín. Prima podle něj měla postupovat vpřed po cestě, na niž nastoupila před dvěma lety, kdy se jí podařilo získat image "rodinné televize".

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Ke zdravotním údajům Čechů se dostane kdokoliv ze zahraničí, varují Piráti

Legislativním procesem v tichosti prošla novela zákona, která zpřístupní zdravotní dokumentaci všech pacientů v České republice ze zahraničí. Upozornil na to...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na jihu Čech zůstávají bez elektřiny domácnosti v okolí Lipna

Po bouřce z noci na sobotu zůstaly v jižních Čechách zůstávají bez elektřiny domácnosti v okolí lipenské přehrady na Českokrumlovsku. Většina poruch už se...  celý článek

Bouře na Českokrumlovsku lámala stromy
V noci se přes jih Čech přehnaly bouřky, bez proudu byly tisícovky lidí

Během noci postupovaly od jihu na severovýchod Česka silné bouřky. Několik stovek domácností v jižních Čechách zůstává bez elektřiny. Dodávku energie se do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.