Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Příčinou vykolejení vlaku u Londýna není atentát

  23:21aktualizováno  23:21
Čtyři mrtvé si vyžádala nehoda britského superexpresu, k níž došlo krátce po poledni u Hatfieldu asi 30 kilometrů severně od Londýna. Desítky lidí byly zraněny, několik těžce, píše BBC. Příčiny vykolejení vlaku nejsou známé, ale policie vyloučila, že by příčinou nehody super expresu u Londýna byl teroristický útok. Expres, který zajišťuje spojení mezi Londýnem a Leedsem, vykolejil při rychlosti 184 kilometrů v hodině.

Mluvčí policie zdůraznil, že velitelství protiteroristické jednotky je spokojeno, že nehoda nemá žádné náznaky spojení s terorismem

Dva vagony se při nehodě převrátily na bok
Po vykolejení expresu se sto cestujícími se dva z osmi vagonů převrátily na stranu.

Počáteční zprávy uváděly vyšší počet mrtvých i zraněných
ČTK citovala agenturu AFP, že při nehodě zahynulo šest lidí. Pozdější zprávy ale hovořily o čtyřech mrtvých.

POdobně agentura BBC nejdříve uvedla, že bylo zraněno nejméně 80 lidí, z toho 19 těžce.

Podle posledních zpráv je zraněných, kteří byli odvezeni do dvou nemocnic, méně -nemocnice Queen Elizabeth II ve Welwyn Garden City údajně přijala 26 zraněných. Většina utrpěla zlomeniny a pohmožděniny. Nemocniční chirurg uvedl, že jeden člověk má zlomeninu páteře. 

V nemocnici ve Stevenage ošetřili čtyři zraněné.  

Jídelní byl totálně zdemolován
Mluvčí požárníků sdělila, že záchranáři se snaží vyprostit cestující z vagonů pomocí hydraulických řezaček. Právě se dostali k jídelnímu vozu, který je nejvíce poškozený, má úplně strženou střechu.

Stephen Morgan, jeden z cestujících, řekl pro BBC, že pomáhal ženám ven z vlaku. "Bylo to peklo, ženy plakaly. Záchranáři se nemohli dostat do jídelního vozu, ten byl úplně rozsekaný. Myslím, že to je právě to místo, kde lidé zahynuli. Já jsem v pořádku. A cítím se nesmírně šťastný," řekl.

Reportér Justin Rowlatt popsal, jak poté, co vlak vykolejil, se vagony smýkaly a brzdily ve štěrku podél kolejnic. "Kompletně to urvalo střechu jídelního vozu. Uprostřed vlaku leží muž se zlomenou nohou a dva lidí s hlubokými řeznými ranami. První dva vagony úplně vyjely z kolejí," vypověděl Rowlatt.

Policie v Hertfordshire, což je větší město severně od Hatfieldu okamžitě vyslala na místo osm požárních sborů a ambulance. Policie rovněž sdělila, že místo nehody je známé vandalismem, ale zdůraznila, že zatím není žádný důkaz, že to by bylo příčinou vykolejení expresu.

Mluvčí železnice Phil Heath sdělil, že vlak byl na správné dráze a že všechna signální znamení fungují normálně.

K nehodě došlo něco víc než rok poté, co při srážce rychlíku InterCity s jiným rychlíkem u Paddingtonského nádraží v Londýně zahynulo 31 cestujících. Tehdy se poprvé objevila otázka bezpečnosti železnic na stolech politiků.

Právě minulý týden oznámil vicepremiér John Prescott, že v příštích deseti letech věnuje vláda na rozvoj a obnovu železnic 60 miliard liber ze státního rozpočtu, uvedla BBC. 

Některé z největších katastrof na železnici v Británii
prosinec 1973 - V západolondýnské čtvrti Ealing vykolejil rychlík: 10 mrtvých a 94 zraněných.
únor 1975 - Na stanici podzemní dráhy Moorgate ve středu Londýna narazil vlak do slepého tunelu: 43 mrtvých, 74 zraněných.
říjen 1984 - V londýnském Wembley se srazil nákladní vlak a rychlík: 3 mrtví a 60 zraněných.
12. prosince 1988 - Na železniční stanici Clapham Junction jižně od Londýna se srazily tři vlaky: 35 mrtvých.
4. března 1989 - Na jiholondýnském předměstí Purley se srazily vlaky: 6 mrtvých, 150 zraněných.
6. března 1989 - U skotského Glasgowa se srazily dva vlaky: 2 mrtví, 44 zraněných.
8. ledna 1991 - Na londýnské stanici Cannon Street narazil vlak do nárazníku: 1 mrtvý, 248 zraněných.
22. července 1991 - Čelní srážka dvou předměstských vlaků ve Skotsku: 4 mrtví, 20 zraněných.
9. března 1996 - Nedaleko středoanglického Stratfordu se srazily dva poštovní vlaky: 1 mrtvý a 24 zraněných.
19. září 1997 - Expres InterCity se srazil s prázdným nákladním vlakem v londýnské stanici Southall: 7 mrtvých, 150 zraněných.
23. června 1999 - U města u Winsford v hrabství Cheshire ve středozápadní Anglii narazil rychlík jedoucí z Londýna do Glasgowa do stojícího prázdného osobního vlaku: 30 zraněných.
5. října 1999 - Poblíž Paddingtonského nádraží v Londýně se v době ranní dopravní špičky střetl rychlík InterCity s jiným rychlíkem: 31 mrtvých.
10. března 2000 - Na londýnském nádraží Waterloo narazil přijíždějící vlak do prázdné vlakové soupravy: přes 30 zraněných.
17. října 2000 - Nehoda britského superexpresu u Hatfieldu asi 30 kilometrů severně od Londýna: 6 mrtvých.

Záchranáři prohlížejí koleje za vagóny vlaku na trati Londýn - Leeds, který vykolejil v rychlosti přibližně 185 kilometrů za hodinu poblíž Hatfieldu severně od Londýna (17. října 2000)

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Moussa Oukabir na archivním snímku
Hlavní podezřelý: sedmnáctiletý Maročan, který toužil zabíjet „bezvěrce“

Španělská policie považuje za pravděpodobného pachatele útoku v Barceloně sedmnáctiletého Maročana Moussu Oukabira. Policisté po něm stále pátrají. Policie...  celý článek

Ulice Barcelony den po teroristickém útoku (18. srpna 2017)
Nebyla to náhoda. V Katalánsku kvete džihád, chybí bariéry proti teroru

Španělsku se dlouhá léta teroristické útoky vyhýbaly, čtvrteční atentát v Barceloně ale národu připomněl, že se jim nedá zcela předejít, píší španělská média....  celý článek

Finští policisté hlídkují před hlavním nádražím v Helsinkách poté, co ve městě...
Ve finském Turku pobodal muž několik lidí, dva zemřeli

Ve městě Turku na jihozápadě Finska pobodal útočník několik lidí. Dva zemřeli, osm je zraněných. Policisté podezřelého muže na místě zadrželi, podle BBC...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.