Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Při zřícení tureckého letadla sehrál roli vadný výškoměr

  15:16aktualizováno  17:06
Jednou z hlavních příčin nehody letounu Turkish Airlines, který se zřítil u amsterdamského letiště Schiphol, byl zřejmě vadný výškoměr. Oznámili to nizozemští letečtí vyšetřovatelé. Havárii tureckého letadla nepřežilo devět lidí, včetně pilotů, desítky dalších se zranily.

Boeing 737 letecké společnosti Turkish Airlines se zřítil nedaleko Amsterdamu | foto: Profimedia.cz

Nizozemský bezpečnostní úřad podle agentury AP uvedl, že letoun přistával se zapnutým automatickým pilotem. Když bylo letadlo zhruba v sedmisetmetrové výšce, levý výškoměr nahlásil špatnou výšku.

Přístroj vyslal signál automatickému pilotovi a ten reagoval snížením přísunu paliva do motorů. Letadlo ztratilo rychlost. "Podle záznamu si piloti všimli vadného výškoměru, ale nepovažovali to za problém. Nijak proto nereagovali," řekl šéf vyšetřovatelů Pieter van Vollenhoven.

"Najednou jsme padali do prázdnoty"

Výpověď jednoho z pasažérů v havarovaném letadle

Stroj se poté ve vzduchu téměř zastavil a přístroje vydaly varovný signál. "Z černých skříněk vyplývá, že piloti okamžitě přidali palivo, ale bylo už pozdě," dodal van Vollenhoven.

Už dříve se objevila informace, že za pádem letounu mohl být problém s motory letadla. Stroj totiž padal prudce přímo k zemi, což podle vyšetřovatelů mohlo znamenat, že se motory zcela zastavily. - přečtěte si Za pád letounu v Amsterdamu mohla zřejmě porucha motoru

"Letadlo mělo problémy s výškoměry už dvakrát. Společnost Boeing dostala instrukce, aby varovala klienty," podotkl van Vollenhoven.

Boeing 737 letecké společnosti Turkish Airlines se zřítil nedaleko Amsterdamu

Boeing 737-800 se 135 cestujícími a členy posádky se zřítil minulou středu zhruba kilometr od ranveje amsterdamského letiště Schiphol krátce před přistáním. Havárii nepřežilo devět lidí, včetně pilotů, 86 se jich zranilo. Dalších 40 vyvázlo bez úhony, zřejmě díky tomu, že stroj dopadl do rozbahněného pole a nezačal hořet. - více o nehodě čtěte zde

Zdroje obeznámené z vyšetřováním prozradily leteckému serveru flightglobal.com, že vyšetřovatelé nenašli žádné důkazy o střetu s ptáky, námraze nebo stopy po náhlém a silném poryvu větru či nečekané turbulenci. Podle nich motory a letoun reagoval na příkazy pilotů "normálně".

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Desítky vozidel se za sebou nahromadilo po záplavách na Krymu
VIDEO: Auta se po záplavách na Krymu naskládala za sebou jako domino

Páteční prudké deště způsobily na poloostrově Krym záplavy. Jedním z následků velké vody a bahna bylo i odvlečení asi padesátky aut, která se následně za sebou...  celý článek

Ikonická hodinová věž v Londýně Big Ben na příští čtyři roky utichne.
Big Ben si odbil svoji poslední hodinu, čeká ho čtyřletá rekonstrukce

Známá hodinová věž v Londýně se v pondělí po poledni naposledy rozezněla před čtyřletou odstávkou z důvodu plánované rekonstrukce. Kromě odpojení zvonu se...  celý článek

Policie uzavřela v Marseille místo, kde auto najelo do autobusových zastávek...
V Marseille naboural vůz do zastávek. Jeden člověk zemřel, řidiče zatkli

V jihofrancouzském městě Marseille naboural vůz do dvou autobusových zastávek ve dvou různých čtvrtích. Jedna žena při nárazu zemřela a jeden muž vyvázl se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.