Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Při zřícení tureckého letadla sehrál roli vadný výškoměr

  15:16aktualizováno  17:06
Jednou z hlavních příčin nehody letounu Turkish Airlines, který se zřítil u amsterdamského letiště Schiphol, byl zřejmě vadný výškoměr. Oznámili to nizozemští letečtí vyšetřovatelé. Havárii tureckého letadla nepřežilo devět lidí, včetně pilotů, desítky dalších se zranily.

Boeing 737 letecké společnosti Turkish Airlines se zřítil nedaleko Amsterdamu | foto: Profimedia.cz

Nizozemský bezpečnostní úřad podle agentury AP uvedl, že letoun přistával se zapnutým automatickým pilotem. Když bylo letadlo zhruba v sedmisetmetrové výšce, levý výškoměr nahlásil špatnou výšku.

Přístroj vyslal signál automatickému pilotovi a ten reagoval snížením přísunu paliva do motorů. Letadlo ztratilo rychlost. "Podle záznamu si piloti všimli vadného výškoměru, ale nepovažovali to za problém. Nijak proto nereagovali," řekl šéf vyšetřovatelů Pieter van Vollenhoven.

"Najednou jsme padali do prázdnoty"

Výpověď jednoho z pasažérů v havarovaném letadle

Stroj se poté ve vzduchu téměř zastavil a přístroje vydaly varovný signál. "Z černých skříněk vyplývá, že piloti okamžitě přidali palivo, ale bylo už pozdě," dodal van Vollenhoven.

Už dříve se objevila informace, že za pádem letounu mohl být problém s motory letadla. Stroj totiž padal prudce přímo k zemi, což podle vyšetřovatelů mohlo znamenat, že se motory zcela zastavily. - přečtěte si Za pád letounu v Amsterdamu mohla zřejmě porucha motoru

"Letadlo mělo problémy s výškoměry už dvakrát. Společnost Boeing dostala instrukce, aby varovala klienty," podotkl van Vollenhoven.

Boeing 737 letecké společnosti Turkish Airlines se zřítil nedaleko Amsterdamu

Boeing 737-800 se 135 cestujícími a členy posádky se zřítil minulou středu zhruba kilometr od ranveje amsterdamského letiště Schiphol krátce před přistáním. Havárii nepřežilo devět lidí, včetně pilotů, 86 se jich zranilo. Dalších 40 vyvázlo bez úhony, zřejmě díky tomu, že stroj dopadl do rozbahněného pole a nezačal hořet. - více o nehodě čtěte zde

Zdroje obeznámené z vyšetřováním prozradily leteckému serveru flightglobal.com, že vyšetřovatelé nenašli žádné důkazy o střetu s ptáky, námraze nebo stopy po náhlém a silném poryvu větru či nečekané turbulenci. Podle nich motory a letoun reagoval na příkazy pilotů "normálně".

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Barcelona protestuje proti rozhodnutí Madridu omezit katalánskou autonomii (21....
Katalánský protitah: den před omezením autonomie projednají nezávislost

Katalánští poslanci ve čtvrtek projednají jednostranné vyhlášení nezávislosti na Španělsku. Rozhodlo o tom vedení katalánského parlamentu. Mimořádná schůze se...  celý článek

Hnutí ANO slaví, čeká se na Babišovu tiskovou konferenci. (21. října 2017)
AfD si pochvaluje vítězství Babiše, Rusko vyhlíží zlepšení vztahů

Volbou Andreje Babiše se Česko podle Alternativy pro Německo řadí mezi státy, které se brání proti bruselské politice přerozdělování uprchlíků. Šéf hnutí ANO...  celý článek

Kanadské úřady nestíhají vyřizovat žádosti o azyl. Do země letos přišly...
Kanada slíbila pomoc uprchlíkům, teď nestíhá vyřizovat žádosti o azyl

Kanada platí za jednu z nejvstřícnějších zemí k uprchlíkům. Ochota pomoct však vládě pomalu začíná přerůstat přes hlavu. Úřady nestíhají vyřizovat žádosti o...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Technik vstřikovacích forem

Grafton Recruitment Praha
Plzeňský kraj
nabízený plat: 40 000 - 55 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.