Primátor Pavel Bém původně slíbil, že se s ní veřejnost seznámí již na konci dubna, ale komise ji doposud tajila.
Ve zprávě o šestašedesáti stranách se píše, že za zatopení metra velkou vodou může hlavně povodeň obrovských rozměrů, nicméně pokud by někteří pracovníci Dopravního podniku lépe plnili své povinnosti, mohla být celková škoda nižší než sedm miliard. Jména konkrétních viníků se však veřejnost ze zprávy nedozví.
V materiálu se dále uvádí, za jakých podmínek se dalo alespoň částečně zabránit poničení prostor podzemní dráhy.
Ochranný systém metra, jehož součástí jsou i tlakové uzávěry, nefungoval tak, jak měl. Velkou slabinou se staly především průchodky pro kabely, které pracovníci pořádně neutěsnili a kudy rovněž pronikla do podzemí voda.
Zaplavení zavinilo také výpadek elektřiny, a kvůli němu přestala čerpadla čerpat vodu prosakující do tunelů a stanic metra. Členové komise tvrdí, že čerpadla byla umístěna v nejnižších patrech, a tak i málo vody stačilo na to, aby je vyřadilo z provozu.