"Dnešní doba mu neumožní jezdit s autobusem na plný úvazek. Jinak je profesionál, který jezdil na autobusové lince Hradec Králové - Praha i jinde. Řidičský průkaz na autobus má od roku 1982," brání Juršták taxikáře Pavla Krbce, který pro něj letos neoplan řídil potřetí.
Dodává, že on sám musí propouštět zaměstnance, protože pro ně nemá práci poté, co neoplany dostaly punc pojízdné rakve.
Zjištění policie, že havarovaný dvoupatrový autobus řídil najatý taxikář, znepokojilo účastníky zájezdu i pozůstalé. Část z nich se pravidelně schází a chtějí si vynutit, aby stát zpřísnil předpisy pro řízení autobusů.
Za volant by si podle jejich představ nemohl v budoucnu sednout vlastník řidičského průkazu skupiny D, který nemá potřebnou praxi v řízení. Cestovní kanceláře by tak nešetřily mzdové náklady tím, že najímají amatéry, a musely by využívat služeb profesionálních řidičů.
Příčinu nehody, jejíž někteří účastníci ještě leží v nemocnicích, policie zatím neoznámila. "Mohla to být špatná konstrukce vozovky nebo technická závada," říká majitel cestovky Milan Juršták.
Nesouhlasí přitom se zjištěním kriminalistů, že vůz měl v době nehody rychlost 88 kilometrů v hodině. "Já jsem viděl na kotoučku 48 kilometrů," oponuje. Pozůstalí však vidí chybu jinde. "Příčinou byla nepozornost řidiče v kombinaci s velkou rychlostí," míní Lukáš Adamec.