"Neděláme negativní kampaň, ale spíše se snažíme podporovat firmy, aby ve svých marketingových strategiích pracovaly s českým Ježíškem a dalšími tradičními symboly," řekl jeden z organizátorů akce na záchranu českého Ježíška Tomáš Zdechovský. "Objevují se názory vyzývající k bojkotu firem užívajících k propagaci Santu. Avšak tuto iniciativu nepodporujeme," dodal organizátor.
Podle Zdechovského jsou české Vánoce plné krásných tradic a je škoda, aby na ně obyvatelé zapomněli a místo nich používali cizí symboly. "Globalizace je v některých ohledech na škodu," dodal.
U Čechů má akce poměrně značnou odezvu. "Lidé nám posílají podpůrné dopisy a e-maily, děti kreslí obrázky, píšou básničky a rodiny, které dříve měly v oknech a v bytech figurky Santy Clause, tak je mění za české symboly", uvedla jedna z autorek projektu Eva Fruhwirtová.
Účastníci akce se nespojují pouze na internetu, české Vánoce propagují i v ulicích větších měst. Minulý týden uspořádali happeningy na Vysočině. Lidé, kteří na akce přijdou, se například oblékají jako sněhuláci. Obvykle také nosí transparenty "Přežili jsme dědu Mráze, přežijeme Santu Clause" a podobné.
Předvánoční happeningy vyvrcholí setkáním před pražským sídlem Úřadu vlády, které se uskuteční v neděli od 14:00.