Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zvedla se vlna pozitivní energie, říká mluvčí Schwarzenbergovy kampaně

  23:24aktualizováno  23:24
Nejsem zklamaný. Dokázali jsme se ze 4,5 procenta preferencí dostat před brány vítězství, na 45 procent. To je určitě úspěch. Navíc se podařilo zvednout velkou vlnu pozitivní energie. Tak hodnotí předvolební boj mluvčí kampaně prezidentského kandidáta Karla Schwarzenberga Plzeňan Marek Pražák.

Karel Schwarzenberg a mluvčí jeho prezidentské kampaně Marek Pražák. | foto:  Michal Šula, MAFRA

Podle Pražáka Karel Schwarzenberg získal v prezidentských volbách podporu voličů napříč politickým spektrem.

"Podařilo se zvednout velkou vlnu pozitivní energie, pozitivního naladění. To, že při výběru hrála roli slušnost, je opravdu povzbuzující," míní třiačtyřicetiletý Pražák, který pracoval v minulosti jako ekonomický a investigativní redaktor MF DNES. Nyní je spolumajitel PR agentury.

Na dotaz, co u Schwarzenberga oceňuje, říká, že především sílu jeho osobnosti. "Je to autentická osobnost, názorově konzistentní. Je to slušný a poctivý člověk," konstatuje Pražák.

Jako největší handicap vnímá, že je Schwarzenberg spojovaný se současnou vládou. "Vládnou v době krize a udělali některé pro veřejnost nepopulární kroky. To v očích voličů hrálo poměrně důležitou roli, i když hospodářskou politiku dělá vláda odpovědně," je přesvědčen Pražák.

V závěru podle něj měla vliv i lživá kampaň ze strany protikandidáta. "Bohužel, ve společnosti mohl útok na nejnižší pudy zapůsobit," připouští.

Zemana hodnotí jako nesmírně zkušeného politika. "Má velkou výhodu v tom, že se velmi dobře orientuje v ekonomických tématech. Je to opravdu dlouhodobý politický harcovník, těžká váha," míní Pražák a dodává, že nechce předjímat, jaký dopad bude mít zvolení Miloše Zemana prezidentem.

Marek Pražák přišel do Schwarzenbergova volebního týmu v září. "Dostal jsem nabídku od šéfa týmu, Marka Vocela. Protože si myslím, že Karel Schwarzenberg byl skutečně nejlepší kandidát, rozhodl jsem se poměrně rychle," uvedl Pražák.

Na začátku si tým stanovil základní strategii a poté dělal podle jednotlivých cílových skupin klasickou kampaň. "A to nejen na celostátní úrovni, zaměřovali jsme se i na jednotlivé regiony," říká Marek Pražák.

Ve druhém kole se tým snažil více zaměřit na oblasti, v nichž Schwarzenberg v prvním kole neuspěl. "Tam, kde Schwarzenberg neskočil na prvním, ani druhém místě, jsme dělali ve větší míře kontaktní kampaň. Jednalo se o severní Moravu a Olomoucký kraj," přiblížil.

Pražák nevylučuje, že v některých ohledech mohla být kampaň lepší. "Vždycky se dá udělat něco lépe. Jsem ale přesvědčený, že celá agitace byla opravdu profesionálně odvedená. To, co tým dokázal, je úžasné," míní Pražák, který se nyní vrátí ke své práci v PR agentuře.

"Myslím, že se s panem Schwarzenbergem celý tým bude čas od času potkávat i v budoucnu," uzavřel Pražák.





 




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Uprchlický tábor v Idomeni na řecko-makedonské hranici halí hustá mlha. (1....
Chladné počasí vydrží do konce týdne, od úterka se oteplí

V Česku bude i nadále převažovat chladné počasí, déšť a mlhy. Především o víkendu by mělo pršet na většině území. Naděje na zlepšení počasí, které by mohlo...  celý článek

Volební kalkulačka
Volební kalkulačka vám ukáže, zda máte blíž k levici, nebo pravici

Stále si nejste jistí, která ze stran kandidujících v říjnových volbách do Poslanecké sněmovny zastává podobné názory jako vy? Dobrým pomocníkem při obtížném...  celý článek

Ostravská demonstrace finančníka Pavla Krúpy (v popředí) proti Zdeňku Bakalovi...
Ostravský protest proti Bakalovi se moc nepovedl, přišlo asi dvacet lidí

Sázka na rozhněvané nájemníky bytů OKD slovenskému finančníkovi nevyšla. Pavol Krúpa, majitel investiční společnosti Arca Capital, svolal na středeční...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.