A v tom vidím právě ten problém. Jestliže bude každý z odsouzených žádat o amnestii, budou tisíce, možná i statisíce návrhů, a aby pan prezident mohl rozhodovat, komu tuto dát, musí tyto všechny návrhy vč. spisu prostudovat, čímž se dostáváme k tomu, že jeho práce, hodnocena statisíci měsíčně, se stává z toho, že studuje spisy, což si myslím není to, za co by měl být ve své funkci placený.
Vezmu-li třeba nedořešenou otázku soudnictví, tedy té skutečnosti, že zrušil generální prokuraturu dozorující soudy, a ke které bylo možné vznést stížnost na nedodržování zákona a kdykoliv mohla zasáhnout, je nyní ta situace, že se nepodařilo odvolat ty soudce, kteří evidentně nestačí, tj. souzeno podle rozsudků odvolaných a vrácených.
Z výše uvedeného vyplývá i rozhodnutí ESLP, což znamená, že dalši peníze zaplatí jednotlivý občané na daních, vč. průtahů u soudů, které jsou dnes zcela běžné. Přestože si myslím, že právě generální prokuratura mohla být využita k hodnocení práce jednotlivých soudců, a tím i jejich reorganizaci, tedy propuštění tak, aby později mohla být zrušena, a její pracovníci převedeni pod soud Ústavní, neboť by se mělo jednat o pracovníky s nejvyšší možnou kvalifikací vč.praxe.
Došlo tímto zcela k opaku, tedy že dnes již neví, jakým způsobem vše napravit, a nechává vše na občanech, i to, že jsou soudci i státní zástupci prakticky neodvolatelní. Řešení v tom smyslu, že by měli být tito pracovníci starší, tedy alespoň s částečnou praxí, je jen malou náhradou všem těm, kteří tento proces museli postoupit.
Domnívám se proto, že zvážená a plošná amnestie by byla účelnější pro možnost řešení problémů zásadních, než tato jednotlivá, která zahrnuje pár amnestií, ale tisíce prostudovaných spisů na úkor práce, dle mého soudu důležitější.