Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Potácející se Zeman zaujal Rusko i média na obou březích Atlantiku

  12:24aktualizováno  12:24
Do zahraničí sice prezident Miloš Zeman příliš necestuje, i tak ale stihl Českou republiku dostat do titulků. Jeho nejisté chůze při čtvrtečním odemykání korunovačních klenotů si všimla například média ve Španělsku, Portugalsku či Rusku a naposledy i prestižní americký list The Washington Post.

Miloš Zeman a Petr Nečas ve svatováclavské kapli (10. května 2013) | foto:  Dan Materna, MAFRA

Článek na webu listu The Washington Post je zařazen v názorové části zahraniční rubriky. Nese titulek - volně přeloženo - "Video českého prezidenta potácejícího se na ceremonii vede k řadě dohadů, zda byl opilý" (původní článek najdete zde).

Fotogalerie

"Český prezident byl zelený jak sedma a během speciální státní ceremonie se zplihle kolébal. Podle místních médií mnozí Češi věří, že byl opilý, což je závěr, který podle videa nevypadá nedůvodně. Zemanova kancelář to popírá a říká, že prezident byl nemocný," píše bloger Washington Postu se zahraniční specializací Max Fischer.

"Videozáznam ukázal prezidenta roztržitého a nejistého," cituje deník, jehož novinová verze vychází od roku 1877, anglicky psanou tiskovinu Prague Daily Monitor. A připomíná i Zemanův pád na schodech v České televizi.

Tradiční portugalský list Diário de Notícias vydal zprávu s titulkem "Prezident viněn z opilosti na oficiální ceremonii" (zprávu v portugalštině najdete zde). Portugalští novináři se odvolávají na španělský server ABC, podle kterého "česká média na základě nahrávky spekulují, zda má jejich prezident zdravotní problémy (...) nebo skutečně na oficiální akci přišel opilý" (španělský zdroj zde).

Úplně jak náš Boris

Rádio Echo Moskvy básní o českém prezidentovi

Na webu rádia Echo Moskvy se k Miloši Zemanovi ve verších vyjádřil filmový a divadelní herec Michail Jefrjemov:

Ach český prezident, slavný Miloš Zeman
že drsňák je, to každý dávno ví
chudáka Arafata srovnal s Hitlerem
a z jeho klení se vždy ministři opotí
úplně jak náš Boris svého času je
a mimochodem - taky se rád napije

Teď si vyrazil na ruskou ambasádu
o ruské pohostinosti on něco ví
na Den vítězství se tam tak veselil
že v muzeu málem vrhl do brnění
křičeli Češi: "Hanba, ostuda!"
však posečkejte s těmi odsudky

(...)

Chybí nám morálka. A to už není k smíchu
štouravé Čechy proto upozorním:
strpte pijáka i prosťáčky z lidu
držte se ho, v letech co přijdou
vězte - to je jak u nás
po něm přijde abstinent
a ten už zůstane navždy

Překlad iDNES.cz. Zdroj v ruštině je zde.

Na videu je podle španělského portálu vidět, jak "se Miloš Zeman kymácí, několikrát ztratí rovnováhu, vypadá zmateně a zavírají se mu oči". Portál nicméně také uvádí, že Česká televize, která ceremonii přenášela, je zodpovědná za sestřih a hudbu a že stav hlavy státu zveličuje.

Nejistý prezident se na veřejnosti objevil po návštěvě ruské ambasády a dva dny poté, co přednesl projev v Poslanecké sněmovně, kde působil bystrým a rozhodným dojmem. Mluvčí Hradu Hana Burianová čtvrteční stav hlavy státu omluvila s tím, že prezident už několik dní bojuje s virózou a zrušil víkendový program. Už v sobotu se ale Zemanovi udělalo lépe a úřadoval.

Ke spekulacím o příčině prezidentovy indispozice přispěla jeho opakovaně deklarovaná přízeň pro skleničku a skutečnost, že ústavní činitelé, kteří s ním klenoty odemykali, reagovali na dotazy novinářů nejednoznačně. "Viděla jsem to samé co vy. Závěry si udělá každý sám," řekla Lidovým novinám šéfka Sněmovny Miroslava Němcová. "Je to otázka, na kterou po zralé úvaze nehodlám odpovídat," řekl pražský primátor Bohuslav Svoboda.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.