Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: To jsme my, země úžasných lidí. Stát natočil reklamu na Czechii

  16:36aktualizováno  17:08
Ministerstvo zahraničí představilo v pátek nový oficiální spot, kterým se budou v cizině prezentovat české delegace. Zhruba pětiminutový snímek nazvaný „Czechia has Marvellous People“, tedy ve volném překladu „Česko, země úžasných lidí“, shrnuje důležité charakteristiky země. Akcentuje také úspěchy Čechů v řadě odvětví.

„Češi jsou uznávanými odborníky v mnoha odvětvích, od vědy, průmyslu, inovací až ke sportu, kultuře a gastronomii. Proto jsme zvolili jako motto nového klipu ‚Česko, země úžasných lidí’. Shrnuje vše, co země nabízí, a upřímně doufáme, že nás zde ve střední Evropě osobně navštívíte. Těšíme se na vás!“ stojí pod klipem na oficiálním YouTube kanálu české diplomacie.

Czechia

Česká republika je v klipu určeném pro zahraničí už označena jako Czechia. Tento termín je v databázi OSN jako zkrácený geografický název Česka od dubna letošního roku. Podle ministerstva zahraničních věcí nejde o přejmenování České republiky jako státu, ale pouze o doplnění překladů krátkého názvu „Česko“. Nové označení prosazoval například prezident Miloš Zeman, proti se stavěla hlavně ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (více zde).

Klip v pátek představili v Černínském paláci premiér Bohuslav Sobotka a ministr zahraničí Lubomír Zaorálek, a to v rámci předvánočního setkání se dvěma stovkami podnikatelů. Právě ti nový prezentační spot dle Hospodářské komory (HK) vítají, na jeho vzniku se komora také aktivně podílela. Videospot vytvořila společnost Intuitive Production a vyšel zhruba na milion korun. Jeho výrobu zaplatilo ministerstvo, vznik podpořila i HK a Svaz průmyslu a dopravy.

„Velkým nedostatkem, se kterými se firmy na podnikatelských misích musely potýkat v zahraničí, byla neexistující jednotící propagační prezentace v různých jazycích, která by představila Českou republiku, její podnikatele, průmysl, kulturu a vše, na co můžou být Češi hrdí,“ poodkryl důvody vzniku nového prezentačního klipu viceprezident HK Bořivoj Minář.

Spot ukazuje úspěchy Čechů v mnoha odvětvích

Asi pětiminutový spot, kterým hudebně provází český pianista a držitel řady ocenění z prestižních mezinárodních soutěží Ivo Kahánek, začíná přiblížením působivé české krajiny a bohaté historie země. Poukazuje také na úspěchy Čechů v mnoha vědních či uměleckých oborech. V klipu se objevují význačné současné české osobnosti jako například chirurg Jan Pirk, dirigent Jiří Bělohlávek, hokejista Jaromír Jágr či fotograf Jan Saudek.

Videospot se bude promítat například na podnikatelských seminářích, které jsou součástí cest ministra i dalších představitelů českého státu do zahraničí. Bude možné ho využít i v rámci recepcí a kulturních akcí, na kterých se podílejí české zastupitelské úřady v zahraničí. Podnikatelům bude k dispozici zdarma na stránkách resortu, a to v celkem devíti jazykových mutacích.

„Ministerstvo zahraničních věcí dlouhodobě cítilo určitý deficit v prezentaci země, protože chyběl videoklip, který by představil Česko celistvě, jako zemi s rozmanitou přírodou, špičkovým vzděláním a inovacemi, rozvinutou ekonomikou a infrastrukturou, světovou kulturou, i jako zemi příjemnou k životu,“ uvedl k novému prezentačnímu klipu ministr Zaorálek.

Líbí se vám nový prezentační spot České republiky?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 23. prosince 2016. Anketa je uzavřena.

ANO 8130
NE 4147
Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.