Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Převrácené vagony zatarasily železniční „D1“

  9:10aktualizováno  17:19
V Brodku u Přerova po půl osmé ráno vykolejil nákladní vlak. Nikdo nebyl zraněn. K nehodě sice došlo na nádraží, ale vozy leží i na dalších kolejích. Zastavil se tak veškerý provoz na hlavní trati mezi Olomoucí a Přerovem, kudy jezdí mnoho mezinárodních rychlíků i pendolino.

"Je to rozsáhlá nehoda. Vpředu zůstala stát na kolejích lokomotiva s jedním vagonem. Další dvě cisterny leží vpravo, dvě vlevo od koleje. Jedna je asi deset metrů od koleje, po které vlak jel," hlásil z místa redaktor MF DNES.

Vagony porazily i několik sloupů trakčního vedení. "Na trati leží popadané troleje, přímo v kolejišti utržená kola jednoho z vagonů," popsal reportér. Cisterny naštěstí byly prázdné, a nehrozilo tak žádné další nebezpečí.

Při nehodě přesto hrozil i výbuch. Jeden z vagonů se zastavil až padesát metrů od kolejí, kde se opřel o přístřešek s propanbutanovými bombami. "Je tam šedesát bomb, cisterna naštěstí poškodila jen střechu přístřešku," popsal redaktor MF DNES.

Některé vagony se zastavily jen pár metrů od místa, kde právě pracovali dělníci. Celkem vykolejilo šest z jednatřiceti vozů soupravy, která mířila z Valašského Meziříčí do Nymburka - pět prázdných cisternových vozů a jeden kontejnerový.

"Čtyři cisterny se převrátily mimo trať, další dva vagony sjely z kolejnic a stojí na pražcích," uvedla mluvčí olomouckých hasičů Martina Pavlíčková. Nákladní vlak měl celkovou hmotnost 1034 tun a poškodil trať v délce až jednoho kilometru.

Trať bude stát až do středy
"Poškozenou trať se podaří zprovoznit ve středu kolem dvaceti hodin," řekl iDNES mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

"Oprava trati bude probíhat i v nočních hodinách bez ohledu na vývoj počasí. Na místě je již nyní navezena veškerá potřebná technika. Celkové ukončení oprav – tedy i druhé koleje - se předpokládá v průběhu tří dnů," upřesnil mluvčí ČD.

Škoda na trati byla předběžně vyčíslena na 27 milionů korun. "Z toho jednadvacet milionů připadá na poškozenou trať," sdělil iDNES mluvčí Drážní inspekce Neusar.

Železničáři rovněž zveřejnili předběžné závěry vyšetřování nehody. "Mohl ji způsobit špatný technický stav jednoho z vozů. Podíl viny lidského činitele a technické závady na kolejích nicméně bude vyloučen až po provedení všech odborných expertíz a rozboru rychloměrného proužku z lokomotivy," doplnil Neusar.

Vlaky nahradily autobusy
Místo osobních vlaků jezdí autobusy. Rychlíky objíždějí přes Nezamyslice. Některé spoje už nabraly kvůli výluce až tříhodinové zpoždění. Pendolino končí v Olomouci, kde cestující přesedají. Rychlovlak má totiž v Ostravě na otočení jen dvacet minut a pokud by jezdil objízdnou trasou, nabral by během dne neúměrné zpoždění.

"Cestující, kteří chtěli jet pendolinem až do Ostravy, České dráhy odškodní," slíbil už dopoledne Šťáhlavský. Dopravce jim vrátí rezervační poplatek 200 korun, případně i dvacet procent z ceny jízdného podle přepravních podmínek.

Dopoledne, když už bylo jasné, že se trať nepodaří rychle zprovoznit, se dráhy rozhodly provozovat jedno pendolino kyvadlově i mezi Ostravou a Přerovem, kde cestující přesednou na autobus k pendolinu na trati Praha-Olomouc.

Místo nehody

Nehoda zablokovala páteřní trať. Rychlíky objíždějí přes Nezamyslice.
Zdroj: České dráhy

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezidentský kandidát Vratislav Kulhánek na snímku ze srpna 2017.
Kulhánek má nutné podpisy. Chce, aby Češi mohli být na prezidenta opět hrdí

Bývalý šéf automobilky Škoda Auto Vratislav Kulhánek získal 23 podpisů poslanců ze šesti stran a může tedy kandidovat na prezidenta republiky. Kandiduje s...  celý článek

První den prezidenta Miloše Zemana v západních Čechách. Návštěva plzeňského...
Část zastupitelů kraje Zemana v Plzni nepřivítala. Rada ho kárala za Krym

Někteří zastupitelé Plzeňského kraje se při slavnostním zahájení návštěvy na krajském úřadě odmítli setkat s prezidentem Milošem Zemanem. Podle nich svými...  celý článek

S ohledem na zeleň se celý projekt nakonec jmenuje Drn, i když pracovní název...
Po Drnu na Národní chce Praha zastavět i další proluky v centru

Praha chce zacelit proluky, které jsou v zástavbě v centru metropole. Mělo by tak přibývat projektů, jako je právě dokončovaný skleněný Drn na Národní třídě....  celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.