Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Přestárlí Nečas, Kalousek a Sobotka se v zelené kampani omlouvají lidem

  15:07aktualizováno  15:07
Slovo "promiňte" byste od nejvýše postavených politiků spíš nečekali. V nové kampani Hnutí Duha se takto omlouvají premiér Petr Nečas, ministr financí Miroslav Kalousek a šéf ČSSD Bohuslav Sobotka, všichni stylizovaní jako o 18 let starší. "Promiňte. Mohli jsme nastartovat silnou a chytrou ekonomiku. Neudělali jsme to," říká v reklamě Kalousek.

Karikatura Miroslava Kalouska na kampani Hnutí duha. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Předseda vlády a ODS Nečas se v kampani ekologů, která je k vidění v Praze, omlouvá za to, že nesnížil závislost na dovozu ropy a předseda ČSSD Sobotka za drahou elektřinu a teplo. "Promiňte. Mohli jsme vám srazit účty za ceny energií. Neudělali jsme to," říká v reklamním sloganu.

Karikatura Petra Nečase v kampani Hnutí Duha

Tváře všech politiků jsou upravené, jak by přibližně mohly vypadat v roce 2030, tedy se šedinami. "Objednali jsme 50 citylightů v metru a 35 telefonních budek," řekl iDNES.cz Martin Mikeska z Hnutí Duha.

"Účelem reklamy není dělat si legraci z konkrétních politiků, ale poukázat na obrovské ekonomické příležitosti, které dnes před sebou máme, ale které bohužel zatím nevyužíváme," uvedl ředitel Hnutí Duha Petr Machálek.

Zákon podle britského vzoru by podle něj mohl rozhýbat nová průmyslová odvětví a zelené inovace. "Srazí rodinám účty za energii i českou závislost na drahém dovozu ropy," tvrdí Machálek.

Politiky Hnutí Duha informovalo, že jejich tváře použije

Karikatura Bohuslava Sobotky v kampani Hnutí Duha

O tom, že se jejich tváře v kampani objeví, Hnutí Duha podle Machálka všechny tři politiky informovalo. Od Kalouska a Sobotky prý dostala organizace odpověď, z níž vyplynulo, že akci chápou a neberou ji osobně.

Kampaň ekologického hnutí je součástí iniciativy Velká výzva, v níž Hnutí Duha prosazuje nový zákon podle britského vzoru, který by stanovil, jakým tempem se bude Česko zbavovat závislosti na drahých fosilních palivech a podporovat modernizaci ekonomiky.

Karikatura Miroslava Kalouseka v kampani Hnutí Duha

Reklamní kampaň poběží celý měsíc a její součástí jsou i webové stránky velkavyzva.cz, kde podle ekologického hnutí veřejnost najde praktické rady, jak například snížit účty na benzinové pumpě.

Kampaň Hnutí Duha připravilo spolu s agenturou Last Minute Management a financování reklamy umožnil grant od americké nadace CEE Trust (Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe).







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Policisté hrají v pořadu Primy, prezidium jejich účinkování prošetřuje

Policejní prezidium se ohradilo vůči pořadu Policie v akci televize Prima. Vedení policie vadí, že vznikl bez jejího vědomí a že v něm účinkují skuteční...  celý článek

Ilustrační snímek
Hygienici: Školní obědy nutričně nevyhovují, je třeba změnit zákon

Hygienici ze Státního zdravotního ústavu si vzali na paškál školní stravování, aby zjistili, jak se jídelnám daří naplňovat výživová doporučení. Výsledek?...  celý článek

Otevřená věznice Jiřice
VIDEO: V první otevřené věznici bydlí odsouzení v domcích a krmí klokany

U nápravného zařízení v Jiřicích na Nymbursku byla v pondělí představena první takzvaná otevřená věznice v České republice. Je to pilotní projekt, jehož cílem...  celý článek

ŠKODA AUTO a.s.
Specialista lokalizace projektu motoru Indie

ŠKODA AUTO a.s.
Středočeský kraj
nabízený plat: 35 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.