"V září předložím zprávu o dalších chystaných změnách. V ní budou řešeny právě také smíšené zóny," uvedl náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS).
Zóny placeného stání nyní fungují v Praze 1, 2, 3 a 7. Své zóny mají i Letňany a Praha 16, v Letňanech jsou však zdarma a v Praze 16 jsou v provozu jen dva parkovací automaty.
Míst, kde by se mohly nové smíšené zóny objevit, je v návrhu v současné době celkem 34. Jediná radnice, která se na magistrát s žádostí o zavedení smíšených zón neobrátila, je Praha 1. "Centrum je tak přeplněné auty, že o tom nyní neuvažujeme," vysvětlil starosta Prahy 1 Petr Hejma.
Oproti první městské části, Praha 2 stejně jako "trojka" by chtěly ve svých ulicích smíšené zóny na osmi místech. Praha 7 pak vybrala dokonce osmnáct míst, kde by v modrých zónách mohli parkovat rovněž přespolní řidiči.
"Vybraných míst je velký počet proto, že jsme většinou vybírali krátké úseky," upřesnil místostarosta Prahy 7 Josef Neuberg (ODS).
Důvody, proč městské části smíšené zóny chtějí, jsou dva. Tím prvním je zjištění, že modré zóny nejsou řidiči stoprocentně využívány a jsou v nich volná místa. Průzkumy, které si magistrát nechal udělat, pak ukázaly, že z deseti parkovacích míst jsou v některých ulicích tři velkou část dne volná.
Smíšené zóny pomohou podnikatelům
"Druhým důvodem pak je, že v okolí vybraných míst je koncentrováno větší množství obchodů nebo služeb. Nechceme, aby z naší městské části podnikatelé odcházeli, proto jim takto chceme vyjít vstříc," uvedl Neuberg.
Dobu, kdy budou nové zóny provozovány, pak určí hlavní město. S největší pravděpodobností to bude od 8 do 18 hodin.
Smíšenou zónu už zavedla radnice druhé městské části na Albertově. Řidiči, kteří například nemají nárok na parkovací kartu, ale potřebují tu zaparkovat, jednoduše naházejí mince do parkovacího automatu.